Ögonfransen har grävt ner sig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Lillan82:
hej hej hallå. Nybörjare på ödlor. Skaffade en liten ögonfrans för nån vecka sedan. Inredde med plastblommor, korkbark, kokosnöt och flera matskålar som jag satt både högt och lågt. De första dagarna har jag stödmatat lite. Nu gömmer sig den lille parveln. Jag har kollat igenom allt utom bottensubstratet. Är det vanligt att de gräver ner sig? Jag har inga värmekällor och jag sprutar ner terrariet 2 ggr om dagen med vatten så det är fuktigt därinne hela tiden. 

5473
4192
Tropfrog:
Nej. Ögonfransgecko är trädlevande och gräver aldrig ner sig.

Mvh
Magnus 

729
387
Johnexotics:
Inte så att du har glömt bort att stänga så den har kommit ut ?

3
0
Lillan82:
Jag hittade den! :-) Låg nerbäddad i mossan. 

210
109
Norrby89:
Ända tänkbara förklaringen till att en ögonfrans skulle gräva ner sig är att det antingen är för varmt eller för låg luftfuktighet.

Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

Detta stämmer juuh dock inte, har även jag varit med om att en av våra ögonfransar mer eller mindre grävt ner sig helt vid ett tillfälle, och då i torv.

5473
4192
Tropfrog:
Norrby89 skrev:
Ända tänkbara förklaringen till att en ögonfrans skulle gräva ner sig är att det antingen är för varmt eller för låg luftfuktighet.

Detta stämmer juuh dock inte, har även jag varit med om att en av våra ögonfransar mer eller mindre grävt ner sig helt vid ett tillfälle, och då i torv.

Ok, jag ändrar mitt uttalande. Ögonfransgeckos gräver aldrig ner sig om miljön i terrariet är tillfredsställande. Stressade djur gör vad som helst för att rädda sig själv.

Mvh
Magnus 

3
0
Lillan82:

Tropfrog skrev:

Ok, jag ändrar mitt uttalande. Ögonfransgeckos gräver aldrig ner sig om miljön i terrariet är tillfredsställande. Stressade djur gör vad som helst för att rädda sig själv.

Mvh
Magnus 

Jag har ingen aning om varför den satt halvt nergrävd i ena hörnet. Händer det fler gånger får man kolla på vad det kan vara. Temp och fukt är som det ska.Jag läste nånstans att det kan bero på att den inte har tillräckligt med ställen att gömma sig på. Jag kanske får tänka om med miljön och trycka in mer grejer i terrariet?  Jag handmatar honom och det kanske är fel? Han blir kanske uppstressad av det? Jag är inte experten. Inte än iaf. ;-) Det är därför jag fråga. 

206
224
Danne72:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

Bara för att vara lite messersmitt :) ögonfransar gräver ner sig när dom lägger ägg ;) 

5473
4192
Tropfrog:
Danne72 skrev:

Bara för att vara lite messersmitt :) ögonfransar gräver ner sig när dom lägger ägg ;) 

Haha!! Det heter besserwisser:)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Nja galenskaparna introducerade messerschmitt i något av sina program med samma innebörd som besserwisser och på något sätt har det fått fäste. Jag själv säger gärna messerschmitt mest för att det är roligt att se om ens motpart är med på noterna fast jag vet ju att det heter besserwisser....

Sen om man pratar ww2 stridsflyg så var ju Focke wulf P190 överlägset Messerschmitt BF109 ....
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild