Konstiga annonser

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
10
Brongersmai:
Jag har lite svårt att förstå mig på er som annonserar djur och bara skriver morph namn i texten. Är det inte bättre att lägga till ursprungsnamn så folk vet om det är trynsnokar, majsormar eller kp:n ni talar om ? Har personligen inga problem, men tänker på alla stackars nybörjare inom hobbyn som säkert inte har en susning....bara en tanke jag har.

40
11
Alfa99:

Hade man bara skrivit in typ BP/KP så hade de flesta fattat att det var en Ballpython/Kungspyton (Python regius) samma med BCI/BCC etc.
Har man bilder så går ganska många arter att urskilja men jag har inte fattat detta heller och jag är relativt ny inom hobbyn.

oftast inte ett problem för mig då jag har lärt mig namnen på många majsorm, KP och trynsnok morpher men för typ BCI/BCC så kan jag kanske typ 3morph namn men inte hur dom ser ut. själv föredrar jag oftast normal morphs.

Kanske hade varit en ide om man kunde välja art som en annons inställning det hade även gjort att söka efter olika arter enklare.

Medlem i SHF
88
68
Da_wall:
Alfa99 skrev:
Hade man bara skrivit in typ BP/KP så hade de flesta fattat att det var en Ballpython/Kungspyton (Python regius) samma med BCI/BCC etc.
Har man bilder så går ganska många arter att urskilja men jag har inte fattat detta heller och jag är relativt ny inom hobbyn.

oftast inte ett problem för mig då jag har lärt mig namnen på många majsorm, KP och trynsnok morpher men för typ BCI/BCC så kan jag kanske typ 3morph namn men inte hur dom ser ut. själv föredrar jag oftast normal morphs.

Kanske hade varit en ide om man kunde välja art som en annons inställning det hade även gjort att söka efter olika arter enklare.

Går ju redan söka efter vissa djur och  så dyker dom annonserna upp.  

40
11
Alfa99:
Da_wall skrev:

Går ju redan söka efter vissa djur och  så dyker dom annonserna upp.  

Fast det är väl bara om dom skrivit arten i annons beskrivningen eller titeln? du väljer ju inte art när du gör annonsen så skriver man bara morph så kommer väl inte t.ex en kungsboa upp om du inte skrivit just kungsboa i titel eller beskrivning
Har jag fel så ursäktar jag mig. men om man bara kollar runt så är det ju lite intressant om det står artnamn i titeln också ifall det skulle vara lite mer ovanliga arter.

Medlem i SHF
88
68
Da_wall:

Alfa99 skrev:

Fast det är väl bara om dom skrivit arten i annons beskrivningen eller titeln? du väljer ju inte art när du gör annonsen så skriver man bara morph så kommer väl inte t.ex en kungsboa upp om du inte skrivit just kungsboa i titel eller beskrivning
Har jag fel så ursäktar jag mig. men om man bara kollar runt så är det ju lite intressant om det står artnamn i titeln också ifall det skulle vara lite mer ovanliga arter.

ja det stämmer det du säger. 

Vore ju bra om man även skrev in det latinska namnet på dom.   Som en annons där det endast står . säljer  min pytonorm .

Då undrar man vilken art det är.. Då det finns ca 30 + olika ,   

Men jag själv brukar inte lägga energi på att skriva på såna annonser där dom inte lägger ut rätt fakta eller pris på djuren från början :). 

5392
4133
Tropfrog:
Det är väl bra att säljaren vet om det är en orm ödla eller sköldpadda :)

Har sett folk som vill sälja både sin tiger och sin leopard. 

I slutändan är det upp till säljaren att ge den informationen som krävs för att skapa intresse för djuret. Om hen inte gör det så blir det inte sålt.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild