Min daggecko hoppade ut från terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
3
Nenneh:
Hej!

Skulle spraya ner terrariet innan jobbet när min daggecko helt plötsligt smiter upp och sätter sig uppe på terrariet. 
Han blev väl rädd och hoppade av terrariet ända ner till golvet. 
Ett fall på ca 2 meter. 

Fick tillbaka honom till terrariet inom en kvart typ. Men är nu livrädd för hur fallet han ha påverkat honom. 

Efter fallet så sprang han ganska direkt upp för en gardin, så verkar ju må rätt bra ändå, förutom stressen då. 
Är mest rädd för inre blödningar... 

Någon som har erfarenhet eller kan göra en gissning på hur det kommer gå. 

Är extremt stressad jag med nu och att inte ha någon aning om hur det kommer gå och att jag dessutom ska jobba hela dagen hjälper inte direkt...

Tack! 

5473
4192
Tropfrog:
Jag gissar på att det gått bra och att ödlan är helt oskadd.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Min gissning är också att det gått bra. Relativt lätta djur som hoppar en hel del :) värre när tunga djur faller högt. 

Jag lärde mig också den hårda vägen att daggeckos rymmer fruktansvärt snabbt utan förvarning, twice! 

16
3
Nenneh:
Jonas_ skrev:
Min gissning är också att det gått bra. Relativt lätta djur som hoppar en hel del :) värre när tunga djur faller högt. 

Jag lärde mig också den hårda vägen att daggeckos rymmer fruktansvärt snabbt utan förvarning, twice! 

Japp verkligen. De är så oerhört vackra djur. Mitt i stressen (för båda) så kunde jag inte undvika att njuta lite av att se han klättra och hoppa runt på väggarna ????
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild