Svartvit kråka

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

49
25
Lurre213:
Jag ger fåglarna vatten på fönsterbrädan och hade precis en svartvit kråka där. Blev spontant nyfiken då den liknande en skata i färgerna men mycket grövre och böjd näbb mer som en kråka men grövre än det också. Sökte på svartvit kråka och fick 100% träff, ska tydligen förekomma i afrika. Blir väll så med bahamasvädret här i sverige ifall de lyckas flyga så långt.

250
245
Formula76:

76
161
Eremit3n:
Mer sannolikt att den är partiellt leucistisk. Kajorna häromkring är ofta vitfläckiga av den anledningen.

49
25
Lurre213:
Kollade upp svartvita kajor och 100% inte den. Den var tillbaka idag igen. Ser identisk ut med svartvit kråka när jag googlar bild. Inte ens lite lik svartvit kaja

49
25
Lurre213:

49
25
Lurre213:
ser exakt ut som den på bilden här så kan inte vara en kaja

49
25
Lurre213:
Förstår att du menar att det är en kråka som som då kanske är fläckig. Förstod inte först!  Må hända att det stämmer om fläcken är lika symetrisk som på bilden

76
161
Eremit3n:

Lurre213 skrev:
Förstår att du menar att det är en kråka som som då kanske är fläckig. Förstod inte först!  Må hända att det stämmer om fläcken är lika symetrisk som på bilden

Ja, alltså, partiell leucism kan ju innebära vita delar precis var som helst på djuret. 99% kan vara vitt, en liten prick eller precis som på bilden du visar. Nästan alla djur kan vara leucistiska också. Som du förstod sen, inte bara kajorna jag nämnde. Råkor, kråkor, ormar, hjortar osv.

72
23
shpongel:
kråkor är ofta rätt så stationära. så gå ut igen å försök fota den å posta tex i 'vilken fågel' på fb. alt så är den redan fotad å utlagd i den gr'en. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild