Lampropeltis leonis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
Ymmmi:
Har inte hittat någon skötselinforamtion om just min blivande orm Lampropeltis leonis, mest bara om bergskungsnok mm 

En undran, förutom torv eller typ cocos, ska det även vara sand i botten? 

Pinnar för att kunna klätra?

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Om du söker på Lampropeltis mexicana thayeri bör du få fram mer info.
Ett grävbart substrat typ torv blandat med sand, eller vanlig blomjord blandad med pinjebark funkar bra. 
Någon gren kan du ha men ha gott om barkbitar elöer liknande som de kan gömma sig under då de är mer en grävande än klättrande orm.

7
1
Ymmmi:
Tack

7
1
Ymmmi:
Jimmy skrev:
Om du söker på Lampropeltis mexicana thayeri bör du få fram mer info.
Ett grävbart substrat typ torv blandat med sand, eller vanlig blomjord blandad med pinjebark funkar bra. 
Någon gren kan du ha men ha gott om barkbitar elöer liknande som de kan gömma sig under då de är mer en grävande än klättrande orm.

kan man ta bark utifrån? 

10
7
Hermanjohansson:
Hej, Cyberzoo har en sida för skötsel av Lampropeltis Leonis. 

www.cyberzoo.se/sv/variabel-kungssnok-lampropeltis-skotsel-och-fakta

Hoppas den ger svar på dina frågor och ytterligare inspiration.

5384
4125
Tropfrog:
Ymmmi skrev:

kan man ta bark utifrån? 

För djurens skull går det utmärkt. Du får plocka död vet inklusive bark i naturen, men det är olagligt att ta bark från levande träd. Svårt att hitta tillräckliga mängder bark i naturen utan att ge sig på levande träd.

Sen har jag för mig att pinjebark plockas från en art av tall som inte finns vilt i Sverige.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild