Hur gör ni när ni med mat när ni reser?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Homaan:
Rubriken säger i stort sett allt.
Ni som har kameleont hur gör ni när ni reser med matning?
Sett att det finns någon chameleon shooting gallery. (matningsapparat...). 
Något ni rekomenderar?

Tack på förhand. 
Mvh.

7
0
Homaan:
Vad menas med bioaktiv?

69
40
Tonyikalmar:
Homaan skrev:
Vad menas med bioaktiv?

Lite förenklat kan man säga att det är ett kretslopp. Där man har försökt återskapa skogen med levande växter och diverse småkryp som har hand den naturliga nedbrytningen som finns där. 

5473
4192
Tropfrog:
Enligt lag skall reptiler ha tillsyn varje dag. Be den som sköter tillsynen att också mata. Simple as that.

Mvh
Magnus 

7
0
Homaan:
Frågar i "förebyggande" syfte. 
Men i övrigt skulle ni säga att en sån shooting gallery funkar?

7
0
Homaan:
Tonyikalmar skrev:

Lite förenklat kan man säga att det är ett kretslopp. Där man har försökt återskapa skogen med levande växter och diverse småkryp som har hand den naturliga nedbrytningen som finns där. 

Vilka småkryp hade du rekomenderat då då?

69
40
Tonyikalmar:
Gråsuggor och hoppstjärtar hittar du massor av här på köp och sälj avdelningen. Men undersök lite innan vilken art av gråsugga du köper för det varierar hur fuktigt de olika arterna trivs i.

När det kommer till "shooting gallery" så är det nog en produkt som jag inte har hört talas om. 

5473
4192
Tropfrog:
Herregud vilken rolig gimmick. Skjutbana för kameleont:)

Om jag förstår saken rätt så är det en stor grön plastlåda med galler som skall hålla foderdjuren inne, men kameleonten möjlighet att fånga dem och dra dem ut.

Jag ser många problem med den idén. Men framförallt så skulle jag aldrig vilja ha en ful plastlåda i mitt terrarium.

Det har altså inte med semestermatning att göra. Insekterna är tillgängliga tills de tar slut, precis som om de hade varit lösa i terrariet.

Men som sagt, det är lagkrav på daglig tillsyn. Om inte arten behöver mat oftare än en gång om dagen är det inga problem.

Mvh
Magnus 

7
0
Homaan:
Tropfrog skrev:
Herregud vilken rolig gimmick. Skjutbana för kameleont:)

Om jag förstår saken rätt så är det en stor grön plastlåda med galler som skall hålla foderdjuren inne, men kameleonten möjlighet att fånga dem och dra dem ut.

Jag ser många problem med den idén. Men framförallt så skulle jag aldrig vilja ha en ful plastlåda i mitt terrarium.

Det har altså inte med semestermatning att göra. Insekterna är tillgängliga tills de tar slut, precis som om de hade varit lösa i terrariet.

Men som sagt, det är lagkrav på daglig tillsyn. Om inte arten behöver mat oftare än en gång om dagen är det inga problem.

Mvh
Magnus 

Känns som många skador kan ske lätt med den apparaten :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild