luftfuktighet i terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
leo_hagman:
jag måste fråga, kanske bara är trög men hur funkar det med luftfuktigheten i terrarium? det står att den ska ha 70-90% luftfuktighet. 

274
210
AndreasB:
Undrar du hur man mäter? Vad menar du med "den"? Vad är det för djur?

7
0
leo_hagman:
AndreasB skrev:
Undrar du hur man mäter? Vad menar du med "den"? Vad är det för djur?

fågelspindel. 
ja jag undrar hur man vet att det är rätt luftfuktighet. sprayar man vatten i terrariet bara?

274
210
AndreasB:

leo_hagman skrev:

fågelspindel. 
ja jag undrar hur man vet att det är rätt luftfuktighet. sprayar man vatten i terrariet bara?

Vilken art?

Pratar vi fullvuxen kan man köpa en hygrometer för att få en fingervisning om luftfuktighet - www.cyberzoo.se/sv/articles/2.298.7026/exo-terra-digital-hygrometer

Är det en sling är det ingen ide, får liksom inte plats i en liten plastburk. Plus att många övergör det där med luftfuktighet med slings. Bättre med en pipett och ett par droppar varje kväll.

Enkelt bra substrat som håller fukt (naturlig torv eller kokosfiber), levande växter, vattenskål höjer också luftfuktigheten. Spraya kan man göra 3ggr i veckan på kvällen till en vuxen.

Gäller dock inte att tro att hög luftfuktighet är=dyngblött substrat

Lite generella tips här bara, vet inte vilken art vi pratar om.

En bra kanal om fågelspindlar - www.youtube.com/channel/UCqVprXU16Ly1MH4If5hx6uQ Kan du lära dig en hel del, innan du gör ditt köp. Tycker han är vettig.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild