Idiotfrågor - skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
5
LillanRamone:
Halloj! 

Paranoians morsa här igen.. Allt har flutit på bra med Asta och hon trivs fint i sitt terrarie. Hon har inte varit ute ur det alls förutom när hon skulle bajsa, då stod hon och krafsade på dörren och ville ut och skita på golvet. Sedan snabbt in i terrariet igen ???? (hon har ett stort bad i terrariet och mass plats att gå på, men dit ville hon inte gå för att bajsa)
Förmodar att det är så livet är nu, man torkar ödlebajs från golvet var 4/5:e dag och i övrigt ger man henne mat och muntlig kärlek. ???? (Hela familjen sitter som dårar vid terrariet och intar frukosten samtidigt som Asta.) 

Men. 
Nu har jag två frågor som kanske är extremt korkade. Men jag har läst och läst och blir inte klok någonstans.

1. Kolla bilden på Asta, visst har hon börjat ömsa på benen? Det har kommit från ena dagen till den andra. 
2. Jag tycker hon blivit lite slö. Dags för brummering? Hon ligger på stället där kortet är taget och sover hela dagarna. Har läst mig till att dom oftast gömmer sig men förstår också att det finns undantag. Hon kikar lite ibland när sonen rusar förbi eller om vi prasslar med något. I övrigt sover hon. Hon åt 5 fullvuxna dubior igår och lite sallad. Idag ingenting. Bara sovit. 
Visst ska jag se till så hon bajsar innan hon går i dvala? Något mer jag bör tänka på? 

Tack för alla tips och råd i föregående tråd. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild