En tankeställare!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

302
254
Bowery:
Elliot, 27, dödad av sin boa: ”Vuxit sig enorm”

www.aftonbladet.se/a/oW4yja

Ja, där ser man, 5 M orm lyckas krama ihjäl sin ägare.
Jag vet det finns trådar tidigare hurvida man hanterar sina ormar på 3 m och uppåt själv eller inte.

Att nån i Sverige sitter på en boa på över 5 m tror jag dock inte, är nog knappt nån privatperson alls som har en orm oavsett art på över 5 m kanske,vad vet jag?
Poängen är väl den att stora kramormar kan orsaka rejäla och rentav livsfara för sin ägare om man inte har koll på djuret, alt att man är flera som är där när man måste hantera djuret av ex hygieniska skäll.

32
29
LeafGecks:
Bowery skrev:
Elliot, 27, dödad av sin boa: ”Vuxit sig enorm”

www.aftonbladet.se/a/oW4yja

Ja, där ser man, 5 M orm lyckas krama ihjäl sin ägare.
Jag vet det finns trådar tidigare hurvida man hanterar sina ormar på 3 m och uppåt själv eller inte.

Att nån i Sverige sitter på en boa på över 5 m tror jag dock inte, är nog knappt nån privatperson alls som har en orm oavsett art på över 5 m kanske,vad vet jag?
Poängen är väl den att stora kramormar kan orsaka rejäla och rentav livsfara för sin ägare om man inte har koll på djuret, alt att man är flera som är där när man måste hantera djuret av ex hygieniska skäll.

En liknande artikeln om samma händelse var uppe på en amerikansk FB grupp och då var det någon som bekräftade att boa ormen egentligen var en rectic. 

Man skulle bli förvånad om vanlig media faktiskt fick rätt art av orm för en gångs skull.

195
225
Imori:
Polisens uttalande; "A Boa Constrictor type snake approximately 18’ in length constricted around the neck of Mr. Senseman, thus causing the anoxic brain injury (complete lack of oxygen to the brain)," the release says.

Sen var ju cirkusen igång såklart.

eu.usatoday.com/story/news/nation/2022/07/25/pennsylvania-man-strangled-18-foot-long-snake-dies/10147499002/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild