Invånare till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
GeckoEcko:

Hej, jag undrar vad man kan ha i detta terrarium L:2M H:90cm B: 60cm? Någon ödla eller orm? Något som trivs i ett paludarium? Annars tror jag det blir en Skäggagam eller den mindre sorten Dvärgskäggagam. Tacksam för all hjälp! 
:)

5392
4133
Tropfrog:
Det djur som passar bäst är det djur som intresserar dig mest. Man skaffar inte djur efter terrarium. Man skaffar djur efter sitt eget intresse.

Jag skulle lätt bygga ett enormt regnskogsterrarium med pilgiftsgrodor. Alternativt en Öken med massor av kaktusar och miniatyrgeckos. Jag gillar att tänka perspektiv.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
88
68
Da_wall:

GeckoEcko skrev:
Hej, jag undrar vad man kan ha i detta terrarium L:2M H:90cm B: 60cm? Någon ödla eller orm?

Jag skulle nog inrett det med massa växter och någon reptil som tycker om att klättra .  kameleonter / Leachie      ..  parson's chameleon /  Trioceros melleri... Furcifer verrucosus ...  (Furcifer oustaleti)  vissa kan bli upp mot 75 cm. oftast hanarna som blir så pass stora, honorna blir mindre med tråkigare färger ;)  Finns en lång lista med vad som skulle passa i det terrariet.  Vad är du själv mest intresserad utav ? 

Medlem i SHF
88
68
Da_wall:

Tropfrog skrev:
Det djur som passar bäst är det djur som intresserar dig mest. Man skaffar inte djur efter terrarium. Man skaffar djur efter sitt eget intresse.

Jag skulle lätt bygga ett enormt regnskogsterrarium med pilgiftsgrodor. Alternativt en Öken med massor av kaktusar och miniatyrgeckos. Jag gillar att tänka perspektiv.

Mvh
Magnus 

Lite så är det :) Man ska köpa det man själv är intresserad utav. även om man kan få lite råd från andra vad som kan passa in .   

Hjälpte en norsk att få ett gäng pilgiftsgrodor fraktade till tromsö .  Han hade ett terrarium på 1500 liter till dom med över 100 orkideer...  

5392
4133
Tropfrog:
Da_wall skrev:

Lite så är det :) Man ska köpa det man själv är intresserad utav. även om man kan få lite råd från andra vad som kan passa in .   

Hjälpte en norsk att få ett gäng pilgiftsgrodor fraktade till tromsö .  Han hade ett terrarium på 1500 liter till dom med över 100 orkideer...  

Det borde du inte skriva här. Pilgiftsgrodor är förbjudna i Norge. Det är straff förknippat med både införsel och att hålla dem. Jag hoppas att det inte var du som förde dem över gränsen.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
88
68
Da_wall:

Tropfrog skrev:

Det borde du inte skriva här. Pilgiftsgrodor är förbjudna i Norge. Det är straff förknippat med både införsel och att hålla dem. Jag hoppas att det inte var du som förde dem över gränsen.

Mvh
Magnus 

Nej jag hjälpte bara till att få dom fraktade till norrland. 

Varför är dom olagliga i norge ? kan vara bra att veta i framtiden 

5392
4133
Tropfrog:
Da_wall skrev:

Nej jag hjälpte bara till att få dom fraktade till norrland. 

Varför är dom olagliga i norge ? kan vara bra att veta i framtiden 

Inte en aning. Norge har alltid haft förbud att hålla reptiler och amfibier. 2017 öppnade man upp och godkände 19 arter reptiler men amfibier är fortfarande förbjudna.

Mvh
Magnus 

7
0
GeckoEcko:
Såklart så tänker jag skaffa något som jag själv är intresserad av, jag menade bara att jag skulle kunna få lite hjälp och tips. Jag tycker verkligen om Kameleonter men det enda är att livslängden inte är så lång. Jag skulle gärna ha en öken eller en regnskog. Om det blir regnskog så skulle jag gärna göra en del av det ett paludarium. Några tips på vem som kan bo där? :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild