För varmt med värmelampan på

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

9
0
Nomie:
Jag har ett svart pvc terrarium som väldigt fort blir för varmt när jag sätter på värmelampan. Jag har en dimande termostat, men även när jag sätter den på en relativt låg tempratur så blir det för varm, till slut stänger den bara av sig... Jag tror även att det är viktigt för min blåungade skink at kuna få möjligheten att kunna sola. Jag kanske bara har instalerat den på fel sätt?

Alla förslag är uppskatade! :)

302
254
Bowery:
Vilken W är det på lampan?

5473
4192
Tropfrog:
Det är ltermostatens enda uppgift att se till att det inte blir för varmt  Antingen är den trasig eller så är den felmonterad. 

Mvh
Magnus 

302
254
Bowery:
Och var är givaren monterad , från termostaten?

9
0
Nomie:
Bowery skrev:
Vilken W är det på lampan?

Det är en Max 150 W. Men termostaten ska kunna klara upp till 600.

9
0
Nomie:

Bowery skrev:
Och var är givaren monterad , från termostaten?

Den är monterad lite bredvid lampan på "väggen". 

Skälva termometern alltså.

302
254
Bowery:
Yes, då är det antingen termostaten som är trasig eller så är givare eller liknande fel placerat.

9
0
Nomie:
Hmmm okej. Jag ska ta en titt och testa att montera den på ett annat sätt. Tack för hjälpen!

5473
4192
Tropfrog:
Nomie skrev:

Den är monterad lite bredvid lampan på "väggen". 

Skälva termometern alltså.

Mät temperaturen där sensorn sitter. Om det är värmare än bör värdet så är termostaten trasig.

En termostat styr bara temperaturen där sensorn sitter. Det går inte att dra några slutsatser om temperaturen på andra ställen. Därför bör den placeras så nära stället som skall styras som möjligt.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Vad är det för termostat?(namn, modell)
Inte säkert den är kompatibel till lampan.

Kan vara bättre att bara ha timer och istället byta lampa om värmen behöver justeras ( öka eller minska watt)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild