Leopardgecko ljudkänslig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
leo_hagman:
är en leopardgecko ljudkänslig? tänker ifall man ska ha den i sitt rum och om man lyssnar på hög musik.

Medlem i SHF
93
70
Da_wall:

leo_hagman skrev:
är en leopardgecko ljudkänslig? tänker ifall man ska ha den i sitt rum och om man lyssnar på hög musik.

Dom klarar nog av en viss nivå .. Men ska du dunka musik längre stunder och spela hög musik så är det nog bäst att sätta på hörlurar eller flytta ödlan till ett annat rum . Dom har betydligt bättre hörsel än vad vi männsikor har.   Hörlurar duger lika bra det ;) Själv kör jag med JBL Quantum One  även bra för gaming ;) och ljudsystem 2 x  JBl 1000 partybox som nog skulle få ödlorna vibrera ut ur deras terrarium om dom var i närheten  .... 

www.youtube.com/watch?v=UMhIOW1QHfc

7
0
leo_hagman:
Da_wall skrev:

Dom klarar nog av en viss nivå .. Men ska du dunka musik längre stunder och spela hög musik så är det nog bäst att sätta på hörlurar eller flytta ödlan till ett annat rum . Dom har betydligt bättre hörsel än vad vi männsikor har.   Hörlurar duger lika bra det ;) Själv kör jag med JBL Quantum One  även bra för gaming ;) och ljudsystem 2 x  JBl 1000 partybox som nog skulle få ödlorna vibrera ut ur deras terrarium om dom var i närheten  .... 

www.youtube.com/watch?v=UMhIOW1QHfc

om man har en fågelspindel då? är dom oxå ljudkänsliga?

Medlem i SHF
93
70
Da_wall:

leo_hagman skrev:

om man har en fågelspindel då? är dom oxå ljudkänsliga?

jag själv skulle inte hålla något djur i närheten om jag spelar hög musik. Enda jag har i närheten är syrsodlingen ;)  och dom stör ju mig med sitt spelande så då tycker jag det är ok att spela lite för dom med ;)

217
277
Lordguras:
Brukar lyssna musik i min lokal och upplever inte att djuren störs. Sen behöver man inte ha en burk uppe på en högtalare 

Medlem i SHF
93
70
Da_wall:

Lordguras skrev:
Brukar lyssna musik i min lokal och upplever inte att djuren störs. Sen behöver man inte ha en burk uppe på en högtalare 

Kan man undvika att ha dom i samma rum så är det att rekommendera. Bara för att vi själva inte märker av det så är det nog ingen höjdare för  reptiler / amfibier  att vara i ett rum det spelas hög musik.  Skulle nog tro att det stressar dom till en viss del då dom inte ens har chansen att fly från ljudet / vibrationer.  Alla gör som dom själva vill.. Inget jag själv skulle utsätta mina djur för.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild