Fråga om belysning/värme till liten gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
5
Naz:
Hej! Nu har jag googlat, läst och tittat men jag har ändå inte riktigt förstått vilka lampor min (förhoppningsvis) framtida stenodactylus petrii behöver. Det skulle bli mitt första terrariedjur och just nu läser jag på så mycket som möjligt. Är det någon som har möjlighet att hjälpa mig hur jag ska tänka? Terrariet kommer vara 45x45x45 och jag undrar om det räcker med en värmelampa som även avger ljus och UVB eller behövs det en till dagsljuslampa? Och skapar jag den extra varma delen för ödlan genom att helt enkelt bygga en liten höjd för den under värmelampan? Tips på bra lampa och armatur för den här arten? Jag kommer förstås ställa massa frågor i affären också men jag vill gärna vara förberedd innan jag åker dit, tycker det här med ljus/värme är lite klurigt att förstå sig på.

Tack och hej!

16
5
Naz:
Jag tror att jag har hittat svar på mina frågor på annat håll nu, och så får dom visa i affären vilka lampor som blir bäst.

Ha en fortsatt skön sommar//Naz 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild