Krävs uppfödarbevis på en Brachypelma boehmei?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
20
3KGT:

Sålde en spindel och tidigare köpare påstår att den krävs! Har köpt en del spindlar "vanliga arter/new world" både från webben och uppfödare här/mässan men aldrig fått nåt sånt!

Har köpt den tidigare av reptilmässan i Södertälje och tror mig inte att jag fick nåt sånt mer än kvitto på köpet. Den var sling med 2 öms.

Googlat en hel del utan att lyckas hitta nåt alls om spindlar/Brachypelma boehmei

Allt jag hittat tyder på att det är endast A listade Cities djur som behöver det.

217
337
MartinJ:
Utan att vara insatt i spindlar säger en enkel googling att arten finns i Bilaga 2. Således behövs uppfödarintyg (men inget speciellt sökt tillstånd).

18
20
3KGT:
MartinJ skrev:
Utan att vara insatt i spindlar säger en enkel googling att arten finns i Bilaga 2. Således behövs uppfödarintyg (men inget speciellt sökt tillstånd).

Intressant. Har du lust och dela länken? Goolade en hel del och hittade inget. Allt jag hitta fram tills idag tyder på att det inte behövs.

Medlem i GHF
45
36
Baboon:
3KGT skrev:

Intressant. Har du lust och dela länken? Goolade en hel del och hittade inget. Allt jag hitta fram tills idag tyder på att det inte behövs.

cites.org/eng/app/appendices.php
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild