Värme till trädboa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
1
Katarina1:

Hej jag har tänkt skaffa en trädboa och undrar vilka värme lampor man ska ha och hur mycket watt. Och undrar också om man ska ha värmematta med termosat inkopplat? 

All information om trädboa värmelampor och andra viktig information skulle uppskattas :) 

mvh Katarina 

210
109
Norrby89:
Katarina1 skrev:
Hej jag har tänkt skaffa en trädboa och undrar vilka värme lampor man ska ha och hur mycket watt. Och undrar också om man ska ha värmematta med termosat inkopplat? 

All information om trädboa värmelampor och andra viktig information skulle uppskattas :) 

mvh Katarina 

Värmematta kan va bra om det är som så att du inte får tillräckligt hög temp på svala sidan i terrariet. Sen angående val av lampa är svårt att svara då det är så otroligt många saker som spelar roll, storlek på terrariet, avstånd från lampa till solplats mm. Men välj något som är dimbart sen sätter du den med antingen dimmande termostat eller med vanlig dimmer (väldigt viktigt att mäta och hålla koll regelbundet så tempen är rätt med dimmer)

69
56
Moong:
Runt 100w per kubikmeter skulle jag säga sålänge det är varmt i rummet.

83
68
LennieN:
Värmepanel inkopplad till termostat alla dagar i veckan. Bättre och jämnare värme, behåller luftfuktigheten längre och torkar inte ut terrariet så som en värmelampa gör.

67
40
Tonyikalmar:
En värmematta i botten är bra på grund av att det dels höjer avdunstning och ökar luftfuktigheten. Samt att det ger en plats att ligga och värma sig i skymundan. Det händer att dom uppsöker marken och ligger gömda efter en matning. Så du kan med fördel ha ett gömställe över värmemattan. 

496
213
David:
Värmepanel med termostat är bra, har det till min rutpyton. Till mina morelia viridis hade jag en värmeslinga i botten och ett ständigt fuktigt bottensubstrat som gav en bra värme och fuktighet i hela terrariet. Sen hade jag en värmespot högst upp så det fanns en liten solplats. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild