Ögonfransgecko litet terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

70
13
Alfredanimalking:
Jag mätte nyss både min ödla och hennes terrarium. Min ögonfransgecko är 18cm och har ett 30×30×45 LBH terrarium. Ätr det tillräckligt för nån månad innan vi ändå ska byta eller är det nödvändigt att byta nu?

5473
4192
Tropfrog:
Det är ett lagbrott att hålla din ödla så trångt. Inget man berättar om i ett öppet forum och inget någon någonsin kommer att säga åt dig är ok. Du måste givetvis uppgradera så fort som möjligt, egentligen för länge sedan när ödlan nådde 15cm.

Mvh
Magnus 

70
13
Alfredanimalking:
Tropfrog skrev:
Det är ett lagbrott att hålla din ödla så trångt. Inget man berättar om i ett öppet forum och inget någon någonsin kommer att säga åt dig är ok. Du måste givetvis uppgradera så fort som möjligt, egentligen för länge sedan när ödlan nådde 15cm.

Mvh
Magnus 

Ok tack vi ska försöka uppdatera så snabbt så möjligt

124
17
Vincentc:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

men hur man bedömer gecko längd,för att ögonfransar är vanligt att tappa svans? Efter det räckna de till under 15?

5473
4192
Tropfrog:
Vincentc skrev:

men hur man bedömer gecko längd,för att ögonfransar är vanligt att tappa svans? Efter det räckna de till under 15?

Jo, jag tror att du har rätt där. Från Nos till svanstipp står det. Om svansen är borta så sitter ju svanstippen direkt i baken. Dock vet jag inte om det finns några prejudicerande domar. Skulle inte tro det.

Men L80 stipulerar bara minimimått. Större är alltid bättre. Jag kan tycka att det är god djurhållning att ge utrymme som är större än L80 kräver för både ödla med svans och ödla utan. I motsats är det dålig djurhållning att tränga in en ödla i mindre burk bara för att den tappat svansen. 

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3147
1758
EmanuelKarl:
www.terrariedjur.se/info/terrarium/l80

"Ödlans längd mäts från nosspetsen till svansspetsen; vid avbruten eller regenererad svans gäller uppskattat mått med ursprunglig svanslängd."

5473
4192
Tropfrog:
Snyggt Emanuel! Tack för klargörande!

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild