Reglera temp o värmekälla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Peew:

Hej, har nyligen tagit över en Leopardgecko och allting fungerar fint änsålänge, hon äter otroligt bra och är nyfiken och trevlig, temp rör sig runt 30-35 på varma sidan och 23-26 på kalla.

Jag har lampan tänd från ca 07 på morgonen till ca 22 på kvällen, (ungefärlig rytm med solen)
Är det rimligt?

Skulle gärna vilja ha en timer på vägguttaget också, för att förintetgöra risken med den mänskliga faktorn att jag glömmer släcka/tända någon dag, men de jag kikat på verkar opålitliga, har ni någon timer ni rekommenderar eller hur gör ni med era värmekällor?

Mvh Reptilrookie

302
254
Bowery:
Vanlig simpel timer brukar jag köpa 2 pack på biltema för struntpengar, fungerat alldeles utmärkt i alla år :)
Gällande termostater m.m så är det en mer avancerad djungel i mitt tycke :)

5473
4192
Tropfrog:
Det beror lite på hur mycket man belastar dem. Vanlig belysning på 0-100w är sällan några problem. När det rusar iväg i belastning så är det vanligare att timers är opålitliga. De bränner förr eller senare och då alltid I på läge. Då behöver man ett rejält relä eller liknande emellan. En del starka lyskällor har det inbyggt.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild