Eventuellt öka skäggagamens temperatur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

169
38
Maaajaa:

Bilderna hamnade på sniskan)

För knappt en vecka sedan uppgraderade jag skäggisens 120 vivarium till ett 150 cm långt, 60 cm högt och ca 55 cm bred. Dock så tycks inte det upprätthålla korrekt temperatur.

Har en www.cyberzoo.se/sv/articles/2.301.16028/solar-raptor-sunstrip-ii-35-reptile-55-cm samt en www.cyberzoo.se/sv/articles/2.302.15942/solar-raptor-hid-lampa-70-w-uvb-flood-beam som belysning men funderar på om en DHP skulle kunna vara till en boost.
Resultaten jag får från min tempgun visar ca 34 grader rakt under HID som är ca 39 cm från golvet på den varma sidan. Runt om hotspoten visar det från omkring 26-29. 

Vad gäller HID lampor så finns ett säkerhetsavstånd kring 40 cm om jag minns rätt. Dock 20 cm under HID:n på en smalare gren är det runt 40+ grader som jag vill på något sätt ska "breda ut" sitt område och göra bakgrunds tempen högre. 

Den svala sidan där HID:n inte sitter är det 23-24 grader.

Jag tar mer än gärna emot råd och sådant jag kan förbättra för att ge henne en sådan bra miljö som möjligt!

Mvh Maja!

169
38
Maaajaa:

Denna DHP har jag hemma. Jag undrar om jag skulle kunna använda den? 

Har för mig att jag hört någon använda dimmer från Biltema eller annan butik som man med hjälp av kan "styra" temperaturen? En dimmer har inte samma funktion som dimmer termostat då termostaten anpassar sig till omgivningstemperaturen, men kanske skulle det kunna vara en nödlösning? 

Mvh Maja!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild