Kan man ha ett terrarium i sitt sovrum? Kommer man bli störd? Vet någon?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Simon14:

6
3
madsam:
Jag skulle nog tro att det är relativt vanligt att folk har terrarium i sovrummet, om man blir störd varierar nog mellan person och kanske på vad för djur du har i terrariet.

210
109
Norrby89:
Omöjligt att svara på, beroende på vad det är för djur, hur känsliga ni är, djurets personlighet osv osv. 

Vi sover i samma rum som djuren och störs inte av det, har en Boa som brukade dunsa en massa och hade en kp med gaser men inget vi direkt stört oss på. 

67
40
Tonyikalmar:
Enda djuret jag haft som faktiskt stört sömnen är en patriot krabba som ägnade nätterna igenom åt att knacka på glaset när den klättrade runt. 

121
70
Mirpa:
Om du har en ödla i sovrummet som vägrar äta sina syrsor så de sitter och spelar hela natten lär du få svårt att sova. 

Har du en burk med gråsuggor så kommer du nog inte få några problem! 

5392
4133
Tropfrog:
Mitt terrarium hade jag lätt kunnat haft i sovrummet fram tills för ett år sedan när fläkten började väsnas. Nu skulle det vara omöjligt. Drosslar till äldre lysrör kan också vara en källa till störande ljud. Men allt tekniskt går ju att lösa.

Sen beror det som någon sagt på vilka djur. Jag har pilgiftsgrodor som spelar på dagarna. Vissa trädgrodor spelar hela nätterna, de skulle jag inte vilja ha i sovrummet.

Med det sagt vet jag folk som har trädgrodor i sovrummet som tycker att det är mysigt och får dem att sova bättre. Så I slutändan handlar det mer om dig som person än om teknik och djur.

Mvh
Magnus 

2
0
Simon14:
Tack för alla tips! Jag ska skaffa en skäggis föresten. Tror ni att jag kan ha den och terrariet i mitt sovrum? Bredvid min säng.

250
245
Formula76:
Simon14 skrev:
Tack för alla tips! Jag ska skaffa en skäggis föresten. Tror ni att jag kan ha den och terrariet i mitt sovrum? Bredvid min säng.

Ja, du kan ha den bredvid sängen.
Sen om du tycker det är störande med ljudet och värmen från terrariet kan ju ingen annan än du själv svara på. Det är helt omöjligt för nån annan att bestämma.

5392
4133
Tropfrog:
Skäggagamen är väl dagaktiv? Jag har ingen egen erfarenhet, men de är väl ganska så stilla på nätterna?

Belysning låter inte på nätterna oavsett. Andra värmekällor låter inte. Om man har termostat så kan den knäppa lite vid av och på.

Jag tror att det blir bra med skäggagam i sovrummet. Vad tycker din mamma?

Mvh
Magnus 

169
38
Maaajaa:

Simon14 skrev:

Hej! 

Inne i mitt sovrum hyser det inga som helst bekymmer med varken 2 leopardgeckos eller skäggis. 

Allt är beroende på individ men vad jag upplever med dessa djur så stör det inte. Skäggisen som så många andra jag hört om ligger helt orörd och somnar oftast på stället när belysningen slocknat och snosar som pausat fram tills ljuset drar igång igen. 

Allt beror på dig som individ som sagt, eventuellt hur du reagerar på ljuset osv.

Mvh Maja!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild