inredning för ödlebarn (dvärgskäggagamer?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
3
KMR:
Hej,

Om allt går som det ska så kommer det att kläckas runt 10 dvärgskäggagamer hos oss om en månad.
Hur ska deras terrarium inredas, har ni några tips?

210
109
Norrby89:
KMR skrev:
Hej,

Om allt går som det ska så kommer det att kläckas runt 10 dvärgskäggagamer hos oss om en månad.
Hur ska deras terrarium inredas, har ni några tips?

Ser man till lagen så likadant som föräldrarna? Vill man tänka hygien och göra de lätt att hålla rent så skulle jag säga tvättlappar (viktigt att det är modell som inte är som toa papper) skulle rekommendera Ica basic eller eldorado tvättlappar på barnavdelningen i närmsta butik =) sen till väzter/möjlighet å klättra så samma som vuxen individ =) 

15
3
KMR:
Norrby89 skrev:

Ser man till lagen så likadant som föräldrarna? Vill man tänka hygien och göra de lätt att hålla rent så skulle jag säga tvättlappar (viktigt att det är modell som inte är som toa papper) skulle rekommendera Ica basic eller eldorado tvättlappar på barnavdelningen i närmsta butik =) sen till väzter/möjlighet å klättra så samma som vuxen individ =) 

Tack för svaret,
Det var det där med tvättlappar jag funderade lite på. Jag läste någonstans att det användes tidningspapper. Men tvättlappar känns bättre.

5473
4192
Tropfrog:
Enligt lag skall de väl ha ett naturligt substrat?  I såna fall går nog samtliga ovan nämnda förslag bort?

Mvh
Magnus 

15
3
KMR:

Vet ni varför används papper och liknande till juvenile?

210
109
Norrby89:
Tropfrog skrev:
Enligt lag skall de väl ha ett naturligt substrat?  I såna fall går nog samtliga ovan nämnda förslag bort?

Mvh
Magnus 

precis som jag skrev då? =)

KMR skrev:

Vet ni varför används papper och liknande till juvenile?

Handlar om att små djur har "små" avföring, vilket gör det otroligt mycket lättare med papper eller liknande att hålla rent då man bara byter ut det kontra om man har naturligt substrat så räcker det med att ett djur går bredvid det sen kanske det åker ner i substratet istället och kan bli ett väldans pillande med att hålla rent.

Medlem i SkHF
1067
1217
NellyNiklas:

Somliga väljer att ha en steril (mer eller mindre) miljö den första tiden för att kunna ha en bättre uppsikt på ungdjuren, att de äter, ömsar och för sina behov som de ska. När jag fick ungar på mina P. viticeps, så höll jag ungarna på tidningspapper de första 2-4v. 

Därefter fick de naturliga substrat och miljöer. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild