orius-baggar och/el bioaktivt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
23
shpongel:
brottats med thrips i lgh'en ett bra tag nu men tycker det minskat draskiskt el tom försvunnit. oklart än. å detta tack vare orius-baggar. men nu märkte jah små jävlar i ett terrarium m nya växter som jag har där i karantän! kommer skaffa en ny batch m baggar men funderar även på att komplettera m rovkvalster där i. baggarna lär ju va harmlösa men bör jag avstå att lägga in tripsrovkvalster däri? är de safe i en bioaktiv botten? har inte lyckats ta reda på om de går på hoppisar å annat nyttigt.. 

30
7
noninen:
Så vitt jag vet äter både orius baggar och definitivt tripsrovkvalster, hoppstjärtar. Rovkvalster kommer nog inte ens vara särskilt hjälpsamma mot specifikt trips om de finns mkt hoppisar, då inte specifikt går efter tripsen när de finns så mkt annan föda. Men orius baggarna bör väl bara ta hoppisar när de går slut på annan föda. Men det är ju inte säkert baggarna de rör hoppisarna, dock skulle jag inte sätta i rovkvalster. Det är något jag läst någonstans för längesen att baggarna går efter en del annat när de blir slut på mat (o därför kan användas mot annan ohyra också, inkluderat hoppisar i den artikeln), så de behöver ju inte nödvändigtvis vara så att de skulle gå på dem. 

Jag hoppas du blir kvitt tripsen, vet vilket misär de kan vara när man väl fått hem en växt med det :( 

72
23
shpongel:
ja det lutar åt att jag bara kör m baggarna. dumt att chansa.

men nematoder mot sorgmygg. ifall man skulle behöva köra det i ett bevuxet terrarium. är det samma med dem att de går på annat när flug/mygglarverna är väck?? (nu har jag inga sorgmygg vad jag vet, men de brukar ju dyka upp då å då (om det nu är sorgmygg å inte nåt annat..)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild