värmelampa avstånd?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
6
sittingduck:
hej jag håller på med mitt första terarium.har köpt ett där en stor hylla i ena hörnet vore en bra solplats.
dock så är det bara 25 cm till taket då ställde termometern där och fick 41 grader. frågan är om ödlan sträcker på sig mot lampan blir det för varmt. lampan sitter utanför men har bara ett galler emellan. 
vill skaffa skäggisen snart men vill ha burken klar först så taksam för råd.

210
109
Norrby89:
sittingduck skrev:
hej jag håller på med mitt första terarium.har köpt ett där en stor hylla i ena hörnet vore en bra solplats.
dock så är det bara 25 cm till taket då ställde termometern där och fick 41 grader. frågan är om ödlan sträcker på sig mot lampan blir det för varmt. lampan sitter utanför men har bara ett galler emellan. 
vill skaffa skäggisen snart men vill ha burken klar först så taksam för råd.

dimmer från biltema? beror lite på vad det är för lampa ioförsig men är det en värmelampa modell glödlampa så funkar dom fint, kör det själv fast på väreslingor och mattor men är ingen skillnad med värmelampa =) alternativt så får du antingen sänka ner "hyllan" eller höja upp lampan. Blir nog svårt att ge något bättre svar utan att se hur det faktiskt ser ut. 

Alternativt kan såklart vara att köpa en lampa med lite lägre effekt.

28
6
sittingduck:
Norrby89 skrev:

dimmer från biltema? beror lite på vad det är för lampa ioförsig men är det en värmelampa modell glödlampa så funkar dom fint, kör det själv fast på väreslingor och mattor men är ingen skillnad med värmelampa =) alternativt så får du antingen sänka ner "hyllan" eller höja upp lampan. Blir nog svårt att ge något bättre svar utan att se hur det faktiskt ser ut. 

Alternativt kan såklart vara att köpa en lampa med lite lägre effekt.

Jo tänkte köpa en till men jag har köpt combi lampa med värme o uvb i kostar skjortan... jag har provat att flytta den till andra hörnet där blev det 37 gr. Det borde funka. Lurigt med tempzoner. Det var lättare med fiskar:-)

210
109
Norrby89:
sittingduck skrev:

Jo tänkte köpa en till men jag har köpt combi lampa med värme o uvb i kostar skjortan... jag har provat att flytta den till andra hörnet där blev det 37 gr. Det borde funka. Lurigt med tempzoner. Det var lättare med fiskar:-)

Ja jo lite anledningen till att vi håller oss till djur där det räcker med matta/kabel =) varit ett nedrans pill där också ioförsig men långt ifrån lika illa som med värmelampa ^^
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild