Bottensubstrat hittar bara jord med gödsel...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
6
sittingduck:
Hej tänkte blanda 50% sand o jord till min skäggis. Hittar ingen jord utan tillsatt gödsel. Är det farligt eller kan man köra med såjord med naturlig gödsel?

722
384
Johnexotics:
Körde webull naturliga torv innan men nu gräver jag från skogen

28
6
sittingduck:
ja där borde det ju inte vara så mycket tillsatser ialla fall. lite hårt i backen just nu bara ;-) . 
tack för tipset.

722
384
Johnexotics:
sittingduck skrev:
ja där borde det ju inte vara så mycket tillsatser ialla fall. lite hårt i backen just nu bara ;-) . 
tack för tipset.

Bero på vart man bor :P. grävde fyllde några säckar för några veckor sen. Men skulle undvika göra det nära en väg :)

8
11
Orchilea:
Jag har också letat överallt utan att finna. Blomsterhandlarna tar inte in förrän i maj och jag ville ha NU:D

så jag beställde från hornback, de hade naturell torvmull (finkornig, ej stora/långa bitar) för 49kr för 50 liter. Frakten gick på 249kr för 100liter men det räcker ju ett tag :)

www.hornbach.se/shop/Torv-ROLUNDA-Special-naturell-50L/8095451/artikel-detaljer.html

Blandade med sand jag redan hade hemma.

210
109
Norrby89:
sittingduck skrev:
Hej tänkte blanda 50% sand o jord till min skäggis. Hittar ingen jord utan tillsatt gödsel. Är det farligt eller kan man köra med såjord med naturlig gödsel?

närmaste bauhause har naturtorv alternativt granngården och plantagen har hasselfors Solmull – naturtorv, brukar även finnas hos många andra blomsterbutiker =)

www.bauhaus.se/weibull-torv-naturell-150l
www.bauhaus.se/weibulls-torv-naturell-40l
www.plantagen.se/solmull-naturtorv-50-l-517684.html
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild