Exo terras moonson multi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

22
4
SandyKar:
Hej

Jag har fått med 2 exo terra moonson multi, varav den ena ska vara oanvänd. 

Funkar bra på on knappen men när jag försöker starta cycle händer inget. Testat alla möjliga varianter, låtit båda stå på över ett dygn händer inget. 

Precis när jag ställer in så går den igång, sprayar under rätt antal sekunder sen händer inget mer på över ett dygn oavsett inställning. 

Någon som stött på detta problemet? 

Jag vet att dom inte klassas som särskilt bra men 2 stycken med samma fel ????
Eller gör jag något fel? Ska man hålla in 2 knappar? 

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Har du satt intervallet på 24 h så kör den ju med 24 timmars mellanrum.

Så du får minska intervallet om du vill ha oftare.

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Cycle= intervall mellan duscherna 1-24 h.
Duration= hur länge det ska duscha i sekunder.

22
4
SandyKar:
Jimmy skrev:
Har du satt intervallet på 24 h så kör den ju med 24 timmars mellanrum.

Så du får minska intervallet om du vill ha oftare.

Ja precis, men om jag så sätter varje timme så händer inget. Den verkar endast funka på on men inte cycle. 

För det känns som det inte borde vara särskilt komplicerat, välj timmar och antal sek sen sköter den ig själv vilket den inte verkar göra alls. 

210
109
Norrby89:
Asså exo terras regnsystem är kända för att vara av väldigt dålig kvalite tyvärr. Så kan gott och väl vara att det blivit fukt på kretskortet (sätt flera som påstått fått helt nya med fuktskadad kretskort) 

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Men om du sätter den på en timme så dushar den ju en gång nör du sätter på cycle och sen var 60e minut. Har du suttit en timma och väntat på att den ska dusha igen? Jag menar hur vet du att den inte funkar?

Medlem i GHF
3136
1748
EmanuelKarl:
Min pajade på liknande sätt på det, en dag slutade bara hela systemet fungera. Fukt på kretskort låter som en rimlig förklaring, men skulle kunna vara något annat också. Tror inte TS missuppfattat hur man programmerar den, det är nästintill omöjligt. Exo terras system är riktigt skräp i övrigt, dåligt tryck, dålig spridning, Moonsoon multi (som ska kunna klara 6 dysor) klarade knappt av att driva två för mig. Finns några som haft exo terra som fungerat länge, och ganska många vars system pajat inom kort. Man får vad man betalar för, jag rekommenderar att byta upp dig till t.ex Dusks system. Kostar lite mer, men räcker längre så i längden tjänar man på det.

22
4
SandyKar:
Jimmy skrev:
Men om du sätter den på en timme så dushar den ju en gång nör du sätter på cycle och sen var 60e minut. Har du suttit en timma och väntat på att den ska dusha igen? Jag menar hur vet du att den inte funkar?

Japp jag har både vaktat den och dessutom haft den på köksbänken så den bara kan sprayar i en behållare och inget händer. 
Testat under flera dagar, olika inställningar men nada. 

Märkte det i terrariet eftersom det blev för torrt efter ett tag. 

22
4
SandyKar:
Norrby89 skrev:
Asså exo terras regnsystem är kända för att vara av väldigt dålig kvalite tyvärr. Så kan gott och väl vara att det blivit fukt på kretskortet (sätt flera som påstått fått helt nya med fuktskadad kretskort) 

Jo jag vet, bara så trist att ingen av dom verkar funka, har ett dusk till grodorna nu men hade varit trevligt att kunna använda dom till några av alla andra terrarium.

Men antar att dom är körda. 

22
4
SandyKar:
EmanuelKarl skrev:
Min pajade på liknande sätt på det, en dag slutade bara hela systemet fungera. Fukt på kretskort låter som en rimlig förklaring, men skulle kunna vara något annat också. Tror inte TS missuppfattat hur man programmerar den, det är nästintill omöjligt. Exo terras system är riktigt skräp i övrigt, dåligt tryck, dålig spridning, Moonsoon multi (som ska kunna klara 6 dysor) klarade knappt av att driva två för mig. Finns några som haft exo terra som fungerat länge, och ganska många vars system pajat inom kort. Man får vad man betalar för, jag rekommenderar att byta upp dig till t.ex Dusks system. Kostar lite mer, men räcker längre så i längden tjänar man på det.

Ja jag har ett dusk till mina grodor nu, men hade varit trevligt att få lite duschhjälp till resten av ligan men får anta att dom är körda. 

Nej inte särskilt svårt att förstå hur den funkar. Hade 3 dysor den klarar 2 av 3 på on så nej inte super bra system. 

Dusk är ju helt stört bra jä fört med monsoon, blir jättefin mist 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild