Var köper ni växter till ert bioaktiva terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
2
EllaNor:
Hej, 
Jag undrar var ni alla inhandlar era levande växter till ert terrarium? Eftersom de inte bör vara behandlade med bekämpningsmedel så undrar jag om det finns tips där man kan hitta växter utan gifter för (ögonfransgecko)ödlan. 

Tacksam för tips!

5473
4192
Tropfrog:
Rana terrarienbau, claessen orchids, mässor, tradera och på groddagen. De flesta av mina växter kommer dessa ställen. Sen har jag väl fått och bytt lite av varje också. 

Mvh
Magnus 

19
2
EllaNor:
Tack Magnus! Som vanligt har du bra tips! 

730
387
Johnexotics:
Köper från Vanliga affärer som blomsterlandet och plantaget bauhause. Aldrig haft problem dock sköljer jag mina växter noga 

5473
4192
Tropfrog:
Jag upplever att väldigt mycket arter som finns till salu i vanliga handelsträdgårdar blir alldeles för stora för normalstora terrarium. Att det liksom är svårt att få till känslan av en djungel i miniatyr. Men det är ju bara personliga preferenser. Gillar man stora växter så har de ju funktionen man eftersträvar i bioaktivt.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
88
53
Kenneth58:
Bens Jungle, har bra växter och snabba leveranser.

Vill du ha förslag på växter. Gå in på 

www.joshsfrogs.com/plants-for-pets.html

Tryck på vilket djur så får du förslag.

Handlar även växter på plantagen, Ikea, Willys, sköljer växters och byter jorden.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild