Gör en ny tråd, så folk som vill kan följa min resa =)
Hej på er!
Jag heter Jennie, är 30 år och älskar djur!
Jag har nu en katt och akvariefiskar, och tar samtidigt hand om hemlösa katter. I skrivande stund har jag två hemlösa katter hos mig, en som ska flytta snart och en som är under rehabilitering då han är livrädd för människor.
Iallafall, 2018 såg jag min första leopardgecko i min lokala djuraffär. Jag blev så kär, för den såg så glad och nöjd ut! Och så jäkla söt!! Men jag tvekade, då jag fick höra att de ville ha levande insekter till mat. Men jag har alltid tyckt om dom, och velat ha en.
För några veckor sedan besökte jag en familj som hade två leopardgeckos. Två albino, så fina! Och jag fick hålla i en av dom! Kan ni förstå min lycka?!
Då bestämde jag mig, jag ska ha en leopardgecko.
Men då min ekonomi inte är den bästa pga sjukskrivning, så började jag tänka på hur jag kunde göra det så billigt som möjligt. Jag började söka efter saker begagnat, fick tips om att köpa från uppfödare, fick tips om en uppfödare i grannstaden, och pratade med henne. Okej, nu är det bestämt vart jag ska köpa ödlan. Men jag behöver ju grejer till den! Jag behöver allt!
Billigast är ju begagnat, men även begagnat kan det vara dyrt. Men om jag köper lite i taget, nån sak här och där, kanske utslaget på flera månader, så kan jag se min dröm sakta men säkert bli verklighet utan att jag blir helt ren på pengar direkt!
Jag skapar den här tråden för att det kanske finns någon som vill följa min resa, upp- och nedgångar, från dröm till verklighet =)
Jag kommer uppdatera här när jag hittar något, köper något, ja allt fram tills min ödla faktiskt flyttat in! Sen kanske det blir en ny tråd om hur det går med ödlan? =)
Jag kommer även skriva lite funderingar jag har, saker jag tänker på m.m, så jag kanske behöver lite stöd och hjälp, och lite rådgivning ibland. Och jag hoppas verkligen att jag kan få det här! =)
Så välkommen till min resa, från dröm till verklighet <3