Bottenmaterial

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

124
17
Vincentc:
När jag byter bottenmaterial från kök papper till soil plus barkbits då har den slutat äta själv, jag har testat tre gånger

5473
4192
Tropfrog:
Jag har svårt att tro att bottenmaterialet självt är bidragande. Mer troligt att det är förändringen som stressar djuret lite.

Eftersom kökspapper är både olämpligt och olagligt skulle jag byta till mer lämpligt naturligt material och sedan vänta ut att ödlan börjar äta igen. Inte byta tillbaka! Är den bara frisk kommer den börja äta igen efter tillvänjning i den nya miljön.

Mvh
Magnus 

124
17
Vincentc:
Tropfrog skrev:
Jag har svårt att tro att bottenmaterialet självt är bidragande. Mer troligt att det är förändringen som stressar djuret lite.

Eftersom kökspapper är både olämpligt och olagligt skulle jag byta till mer lämpligt naturligt material och sedan vänta ut att ödlan börjar äta igen. Inte byta tillbaka! Är den bara frisk kommer den börja äta igen efter tillvänjning i den nya miljön.

Mvh
Magnus 

Kommer inte byta, det tog mig mer än 1000kr att byta bottenmaterial och växter. 300 för gråsuggor och 150 för hoppstjärtar. Några hundra till för falsk växter.   Men kök papper är bra i korttid

124
17
Vincentc:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

Och många på internet säger barkbits är inte bra för gecko,.  Efter de diska flera gånger fortfarande mycket dam. En av min kompis säger hans blåtunga har fått luftvägsinfektion på grund av bark. Behöver jag tar ur de?

5473
4192
Tropfrog:
Hmm, då har jag missförstått frågan totalt. Kan du omformulera den?

Mvh
Magnus 

124
17
Vincentc:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

nu är två veckor de har inte rört diet,  kanske ätit gråsuggor under de dagar?

197
227
Imori:
Vincentc skrev:

nu är två veckor de har inte rört diet,  kanske ätit gråsuggor under de dagar?

Prrova med en annan smak på CGD. Köp små påsar av olika sorter och testa dig fram om du får nån större matrespons på nån av varianterna.

124
17
Vincentc:
Imori skrev:

Prrova med en annan smak på CGD. Köp små påsar av olika sorter och testa dig fram om du får nån större matrespons på nån av varianterna.

fig och vattenmelon både äter inte, dubia och vaxmott vill inte slicka kroppsjuicer

25
28
minileos:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

Olagligt? Vart i barken står det?

5473
4192
Tropfrog:
minileos skrev:

Olagligt? Vart i barken står det?

Enligt L80 skall djur ha ett naturligt bottensubstrat. Jag tolkar kökspapper som väldigt onaturligt och därmed olagligt.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild