Fodertång i trä var?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

25
28
minileos:
Matar min gecko med tång då hon gillar att jaga, men hon är extremt aggresiv och gillar inte tängerna i stål. Har sett att exoterra bla utomlands har foder tång i bambu och det känns lättare en stål. Någon som vet vart man kan hitta det i Sverige eller som skickas hit?

4
4
NellyW:
Om du söker på tång/stekpincett till köket finns många olika i trä och bambu :) 

Medlem i GHF
3136
1748
EmanuelKarl:
minileos skrev:
Matar min gecko med tång då hon gillar att jaga, men hon är extremt aggresiv och gillar inte tängerna i stål. Har sett att exoterra bla utomlands har foder tång i bambu och det känns lättare en stål. Någon som vet vart man kan hitta det i Sverige eller som skickas hit?

Jag har en liknande (min är exo terra), tror de borde vara lätta att hitta i lite större djuraffärer med reptilavdelning.

Dock fick den underkänt av mig. Absolut noll friktion i den, så dubiorna kravlar sig loss hur lätt som helst. Jag använder fortfarande en i stål, håller dubian så långt ut jag kan (bara i ett av benen) och försöker se till att ödlan bara biter i den, inte pincetten. Det kanske inte är det bästa, men det fungerar.

25
28
minileos:
EmanuelKarl skrev:

Jag har en liknande (min är exo terra), tror de borde vara lätta att hitta i lite större djuraffärer med reptilavdelning.

Dock fick den underkänt av mig. Absolut noll friktion i den, så dubiorna kravlar sig loss hur lätt som helst. Jag använder fortfarande en i stål, håller dubian så långt ut jag kan (bara i ett av benen) och försöker se till att ödlan bara biter i den, inte pincetten. Det kanske inte är det bästa, men det fungerar.

Hmm ja det kan ju bli problemet. Har haft en tanke på att sätta krymp plast på min tång, kanske går att göra på trä också. Vet dock inte om det finns någon risk att dom får av en bit eller liknande..

Medlem i SHF
110
82
do_it:
Jag kör med vanlig kökstång i plast, varför krångla till det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild