*Hjälp!* Åka till Tyskland med reptiler?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
8
Karlman:
Tjena! Jag och min partner kommer troligtvis börja studera i Tyskland och har en del reptiler och spindlar som vi såklart inte vill flytta utan. Eftersom jag vet att det finns många här som åker dit bland annat för de stora mässorna som hålls, tänkte jag kolla om någon vet hur det funkar att köra dit med djur. Är det problem att ta sig dit/hem?

Planen är att vi kommer köra bil dit, och det enda jag egentligen undrar är ifall det finns något man måste göra för att ta med sig djuren? T.ex dokument eller tillstånd osv. Är det någon här som brukar t.ex åka till mässor där och vet hur läget är? Uppskattar verkligen svar på detta, vet inte riktigt vart jag ska vända mig då jag hade svårt att hitta tydlig info online.

Känns ju som att det är lite för enkelt att bara köra dit med djuren. Eller är det så enkelt?

5392
4133
Tropfrog:
Det är inom EU så behövs egentligen inga papper utöver det som krävs för att hålla dem här.

Mvh
Magnus 

27
8
Karlman:
Tropfrog skrev:
Det är inom EU så behövs egentligen inga papper utöver det som krävs för att hålla dem här.

Mvh
Magnus 

Okay! Då är det alltså bara att köra dit med dom. Tack så mycket!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild