Leopard gecko som matvägrar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
4
ilygecko:
Hejsan där! För 20 dagar sen skaffade jag två fina tjejer. 

Dom mår bra, har ömsat fint. Men däremot så krånglar dom fantastiskt mycket med maten.

Lilla tjejen har nu börjat äta mera, men inte mycket per gång, åt en kackerlacka två dagar sen och två mjölmaskar idag som var lite större. Hon är 4 månader och väger 22 gram och har inte gått ner i vikt.

Sen har vi stora tjejen, 6 månader och 38 gram. Hon har gått ner 4 gram, och mat vägrar totalt. Åt två kackerlackor 5 dagar sen och total vägrar att ta något mer. Har prövat att krossa kackerlackorna lätt och lämna i buren, har prövat att lämna mjölmaskar i en skål med noll resultat.

Hon rasar direkt inte i vikt och ser ut att må bra annars, och har fått henne att slicka lite multivitamin från mitt finger men finns det något mer jag kan göra? (dom bor inte tillsammans) 

5474
4192
Tropfrog:
Jag tror att du bör låta dem bo i vars ett terrarium. Det är stressande för solitära djur att bo tillsammans.

Mvh
Magnus 

6
4
ilygecko:
Tropfrog skrev:
Jag tror att du bör låta dem bo i vars ett terrarium. Det är stressande för solitära djur att bo tillsammans.

Mvh
Magnus 

Vad står det i slutet på mitt inlägg

379
399
Mr_B:

Kan va kackerlackorna som är lite jobbiga för dom. Har du provat något annat än det o mjölmask? T.ex syrsor. 

skulle även kunna vara årstiden. Dessa är ju inte ovanligt att man dvalar. 

27
10
Experior:
Har du provat mata dom med pincett? Om inte så borde du testa det. En ödla jag hade ville inte äta från skål.
Du kan också prova flytta skålen så den är närmare ödlans favoritgömställe, så maten är lättillgänglig när man är liten och rädd. 
Jag antar att du har koll på tempen i terrariet? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild