Magert utbud av foder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
MiLiam:
Hej! 
Jag är ny på det här med reptil-livet sedan en månad. Uppfödaren gav 2 råttpinkisar i veckan men jag tycker att hon känns hungrigare än så. 
Jag har förstått att min majsorm ska äta större möss än pinkies nu. Hon är ett år och tre månader, 76 cm vid senaste ömsning och ser välmående ut annars.

Problemet jag har är att jag inte hittar någon återförsäljare som har junior möss i butik, i Skåne. Det verkar vara extremt magert utbud här nere? En butik i Löddeköpinge sålde på mig fullvuxna möss och sa att hon skulle kunna äta sådana nu. Hon bet, släppte och bara stirrade på mig.
Så jag är fast med pinkisar, helt enkelt. Ska jag ge henne tre åt gången tills jag hittar rätt? 
Eller ska man avvakta till Malmö mässan och mata med det jag har sålänge, så jag får rätt kompetens-hjälp? (Bortsett från de stora mössen såklart.) 

Tacksam för svar. Om inte annat så God fortsättning på er, reptil-vänner. 

195
225
Imori:
Hej! Sök Foder på Köp & Sälj här på Terrariedjur så hittar du Skåne Reptilfoder som ligger i Klippan. De borde ha alla storlekar på möss.

Hur ormen nu än känns hungrig så mata bara en gång i veckan nu när den är över året. När hon är adult (två år om man går efter redo för avel) kan du vänta 10-14 dagar mellan matningar enligt Skötselrådet.

5384
4125
Tropfrog:
Jag tror att du borde hitta bra utbud av foderdjur hos tropiska rum i Genevad, ormar och sånt i Ängelholm och Skåne reptilfoder i klippan.

Men mässan i Malmö är inte långt borta och minst en av ovan säljare borde vara där tillsammans med en massa andra.

Mvh
Magnus 

496
213
David:
Jag har köpt av Skånes reptilfoder i klippan. Har alltid fungerat bra. 

2
1
MiLiam:
Tack så hemskt mycket för era svar! Så värdefullt att ha människor med kunskap precis runt hörnet! :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild