KP kinkig i maten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
32
Darth_Vader:
Halloj!

Har stött på ett problem, eller ja problemet har väl alltid varit där men inte förns nu som det krisar lite.

Våran KP äter endast Nataler och absolut inget annat och vårat förråd är slut och har varken plats och lust att driva egen uppfödning igentligen.

Har någon något bra tips på att få henne att fatta att råttor är mat?

Tinar alltid råttan i samma vatten som Natalern och knuggar dom mot varandra innan matdags, men eftersom hon äter endast nattid och när ingen tittar på så funkar inte "håll fram natalern och när hon hugger fram med råttan" tekniken. Har provat att sprätta upp natalern och knuggat in hela råttan. Vi har provat att låta det gå en längre tid utan mat men icke.

Tips mottages, stora som små=)

Mvh Kristoffer

379
399
Mr_B:

Provat med vanliga möss? Kyckling? 

24
32
Darth_Vader:
Som jag skrev, äter absolut inget annat än Nataler.

Men ja, har provat med små samt xl möss, samt 50 gram kyckling för informations skull. Känner att det är ingen idé att prova gerbiler,kaniner,marsvin för att för mig är det keldjur och dels för att jag vet att hon inte kommer ta det.

379
399
Mr_B:

Ok vet att arten är tjurig i maten. Och även hört om att de kan låsa in sig på vissa sorters byten. Men efter som du verkar provat alla sätt så har jag inte direkt något o tillägga. Möjligen o lägga råttan o ormen i låda över natten. Alternativt prova med levande/precis nackad. Vet att levande inte är lagligt numera men det skulle kunna trigga ett större jaktintresse hos ormen. annars har du prova låta den ligga över natten osv med?

101
91
Trypto:
Hur länge har ormen matvägrat? Har du provat att vänta längre tid mellan matningarna? Tänker att den borde äta om den blir tillräckligt hungrig.

24
32
Darth_Vader:
Att mata i låda känner jag sisodär inför, onödig stress och hon äter ju som sagt bara på natten så då ska hon ligga i lådan utan värme över natten=/ .

Mjoo jag har varit inne på det, men som jag har förstått är att hon fattar inte vad en råtta är. Det skulle lika gärna kunna vara en sten jag försöker mata med typ i hennes ögon.

Hon matvägrar inte, problemet är att hon vill bara äta nataler(som är svåra att få tag i) men som jag skrev, vi har provat att gå utan mat en längre tid utan framgång=)

379
399
Mr_B:
Ja då ser det nog ut som du for odla nataler. Eller vänta ut henne. Har inget bättre o komma med. Kanske finns dom som har andra förslag. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild