Crested gecko inte längre nattaktiv?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Mellu:

Hej!

Min Phoebe som alltid har varit så nyfiken och social. Han var alltid den som var först upp på glasrutan och följde en med blicken om kvällarna. Nu för tiden ligger han stilla i samma position om nätterna, rusar runt i terrariet panikslaget när jag ska peta till honom för att se att han är okej. Jag behöver mata honom regelbundet för att han ska få i sig sin CGD.

Han hade inte fått mjölmask på väldigt länge och plötsligt så fick han en relativ stor dos av mjölmaskar. Kan han ha fått för mycket av det? 

Är smått orolig över min hane! Hjälp!

Vänligen, M

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Mellu skrev:
Hej!

Min Phoebe som alltid har varit så nyfiken och social. Han var alltid den som var först upp på glasrutan och följde en med blicken om kvällarna. Nu för tiden ligger han stilla i samma position om nätterna, rusar runt i terrariet panikslaget när jag ska peta till honom för att se att han är okej. Jag behöver mata honom regelbundet för att han ska få i sig sin CGD.

Han hade inte fått mjölmask på väldigt länge och plötsligt så fick han en relativ stor dos av mjölmaskar. Kan han ha fått för mycket av det? 

Är smått orolig över min hane! Hjälp!

Vänligen, M

Överdos av mjölmaskar kan du nog utesluta :) men tänk på att dom innehåller en hel del fett. Bättre insekter för daglig utfodring kan exempelvis vara kackerlackor, någon eller några arter. 

Kan ödlan blivit könsmogen? En del djur ändrar beteende vid den åldern. 

Inget som ändrats i eller utanför hans terrarium? 

Han kan ha blivit skrämd? För kallt nu när temperaturen utomhus sjunkit? Alltså att tempen i terrariet har påverkats av annan temperatur, kan vara små förändringar som reptiler känner av, speciellt när det även blir mörkare dagar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild