ExoTerra Sandmat?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1159
626
Temla:

Ni som använder matta.. vad tror ni om denna? 

www.exo-terra.com/download/high_res/products/images/Sand%20Mat_Roll_RGB.jpg

www.exo-terra.com/en/products/sand_mat.php

Det ser rätt snygg ut men hur är den att rengöra mån tro. Det måste ju vara svårt att få bort avföring medan mattan ligger i terrariet. Går säkert lätt att skölja av om man tar ut mattan men vem orkar ta ut en matta varje dag? Kanske man kan klippa till småbitar och bara plocka ut just den bit som avföringen ligger på. En annan sak jag undrar... "smular" den, dvs sitter sandkornen verkligen så fast att det inte är någon risk för att de lossnar och djuret äter av det. 

Vad tror ni? 

(Och ja, jag vet att det inte är ett naturligt material och inte går att gräva i, så det behövs inte påminnas om. skratt)


266
18
Jazen:

ser snyggt ut. Mycket bättre än en vanlig matta. 

Det är ju oftast så hårda packade underlag ser ut för många ödlor i naturlig miljö.

Men som du äger, måste va drygt o städa efter dom bajsat o så


45
1
Hjördis:

Jag hade nog lätt köpt en sån där, problemet är ju grävandet som du säger Temla! Man skulle kunna ha grävbart substrat där man vet att dom gräverner sig, men då vill man ju ha det substratet i samma "stil" som själva mattan, och gärna ätbart för minskad risk för förstoppning...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild