Hope!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
8
Sofia87:
Hope är en ödla jag hämtade i panik för att han ser ut som på bilden.

Han äter och bajsar som han ska (7 små kackerlackor och 3 mjölmaskar), ömsar och är pigg och klättrar gärna.

Jag ska mata honom med specialfoder som veterinären gett mig.

Men jag är mest rädd för Crypto och vill gärna veta mer om den sjukdomen om någon kanske vet mer.

Väger 64 gram.

144
82
javan:
Sofia87 skrev:
Hope är en ödla jag hämtade i panik för att han ser ut som på bilden.

Han äter och bajsar som han ska (7 små kackerlackor och 3 mjölmaskar), ömsar och är pigg och klättrar gärna.

Jag ska mata honom med specialfoder som veterinären gett mig.

Men jag är mest rädd för Crypto och vill gärna veta mer om den sjukdomen om någon kanske vet mer.

Väger 64 gram.

Inge personlig erfarenhet, men en kompis geckos drabbades för många år sedan. Vill minnas att samtliga hade diarré och var extremt allmännpåverkade. 

17
8
Sofia87:
javan skrev:

Inge personlig erfarenhet, men en kompis geckos drabbades för många år sedan. Vill minnas att samtliga hade diarré och var extremt allmännpåverkade. 

Då kanske det "bara" handlar om djurmisshandel.
Jag håller tummarna för att det är så, för han äter med god aptit och springer omkring i terrariet!

144
82
javan:
Sofia87 skrev:

Då kanske det "bara" handlar om djurmisshandel.
Jag håller tummarna för att det är så, för han äter med god aptit och springer omkring i terrariet!

Håller tummarna för att killen repar sig!

74
94
Fafnerian:
Här är en video där en veterinär förklarar hur cryptosporidium fungerar och hur man behandlar det: www.youtube.com/watch?v=iYqNdAE0JUk

17
8
Sofia87:
Fafnerian skrev:
Här är en video där en veterinär förklarar hur cryptosporidium fungerar och hur man behandlar det: www.youtube.com/watch?v=iYqNdAE0JUk

Tack så mycket.
Hope äter och är pigg (lite för pigg för han var på upptäcktsfärd i hela rummet igår) så jag tror inte det är crypto

5475
4193
Tropfrog:
Har han inget terrarium??

Mvh
Magnus 

17
8
Sofia87:
Tropfrog skrev:
Har han inget terrarium??

Mvh
Magnus 

I panik hämtade jag honom och satt han i karantän så nej han fick ta ett akvarium så länge.

Men han somnade in idag pga djurplågeri av förra ägarna så ett terrarium behövs inte.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild