Min första unge som kläcktes i en separat behållare dog efter 36 timmar.
Jag tror detta var honans första ägg. Kan det vara orsaken i sig?
Jag har 5 ägg till liggandes & funderar om det var orsaker jag inte kunde rå över eller om jag kan göra ngt annorlunda?
När jag kläckt daggeckos har jag typ första veckan haft dem i en väldigt liten behållare för att kunna ha koll på den men kanske mest för att den ska hitta maten. Är väldigt skönt att se dem äta & komma igång.
Därefter har jag ofta haft dem i exoterra 20-20-30 med tätade springor osv samt plexitak.
levande växter & bioaktivt.
Jag är inte orolig att de ska smita, det kan de inte.
Nu är frågan om jag på kommande bebisar ska sätta in dem där i direkt eller om de ska få vara första veckan på sådant sätt som jag framgångsrikt gjort med daggeckos?
Plastburken jag använt är ca 7dl med små hål på vardera sida för ventilation.
Det jag funderar över är om det kunnat vara för mkt fukt eller om det bildats gaser? Vad tror ni?
Eller hade jag bara otur med den första? Är inte van vid dödsfall & trodde jungfrugeckos var riktigt tåliga.
ungen som dog såg normal ut tror jag. Det var inget ömsproblem men såg dock ingen ömsning alls första dygnet men arbetade så övervakade inte hela tiden.
den låg på fuktat hushållspapper på botten när jag gick till jobbet. Tyckte det var lite oroväckande, men levde då. När jag kom hem var hon död på samma ställe.
innan dess satt hon i taket & på väggarna & blad.
hon hade bananpure & cgd men såg aldrig henne äta.
Som skrivet så är det mest oroande i stora burken att hon inte ska hitta matstationen samt om det skulle tillfälligt bli för lite fukt. Burken är dock väldigt sluten så borde inte bli fuktproblem.
Det enda bamburöret är placerat med toppen lutande mot matstationen.
Jag kommer inte kläcka dessa ägg bland de vuxna & de är redan urplockade.