Ang matvägrande Cryptelytrops Albolarbris 2.0

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
0
Skallran66:

senaste måltiden var ca 6v sen

273
3
117:

Jag tycker inte du ska tvångsmata ormen om den mår bra, tvångsmatning är den sista utväggen. Låt ormen vara ett tag och sedan försök igen eller så tar du ormen och en levande muss och lägger dem i en låda och ser om den tar.

Mvh Dragon

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Vet du vad de fick för foder hos tidigare ägare?

Vilka foder har du provat med? Levande/Dött?

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

6 v är ingenting.

6
0
dittzi:

Tycker inte du ska oroa dig. Min grupp jag hade för ett par år sedan var också lite bökiga. Honorna åt utan problem men hanarna var väldigt jobbiga. Något år åt ena ca 4-6 gånger på hela året. Vet flera som bara får i sina hanar mat ett par gånger per år. Testa med levande ibland men tvångsmata inte. Det är jobbigt för både dig och ormen.

Lycka till! :)

273
3
117:

Håller med dittzi där 

16
0
Artifex:

polypedates leucomystax de ska jag lägga på minnet =)

Jag brukar vänta ut mina djur om dom matvägrar för när dom blir tillräkligt hungriga brukar dom komma igång igen, har funkat bra med alla unom ett par rutpyton :/

34
4
N73r:

jag hade 1 riktigt vrång hane förut, han vägrade och hona åt som bara den.. jag köpte levande möss åt dottern som jag avlade på och en levande och varm pinkis tog han tillslut så det är förmodligen bara att vänta ut dom.. riktigt fina djur men lite knepiga med maten i början!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild