Hjälp med värdering! 60 olika belysningar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
ssntn001:
Hej! Första gången jag skriver här så hoppas allt går smidigt.

Jag har hamnat i en liten klurig situation för en person som aldrig haft med terrariedjur att göra. Jag och pappa har ett mångårigt intresse för akvarier och fiskar, och vi brukade när jag var liten gå på olika auktioner där det såldes saker ifrån djuraffärer som gått i konkurs. 

För kanske 10-15 år sedan så lyckades han köpa på sig flertalet belysningar till terrarier som han menade att sälja vidare. Detta skedde aldrig och de har nu legat i åratal och samlat damm i garaget. Valde att plocka fram dessa idag och undrar om någon kan ha minsta lilla aning om vad dessa kan vara värda, eller i alla fall rikta mig vidare mot vart jag kan ta reda på just detta. Skickar lite halvtaskiga bilder och på vissa bilder står det en prislapp - detta var prislappen som affären sålde prylarna för, alltså minst 10 år sedan. 
De har en del damm på sig och vissa kartonger är lite halvtaskiga, men jag tycker ändå det är värt ett försök. Någon får gärna komma med ett ungefärligt pris för vad man kan tänka sig att få per styck, ruggigt avrundat alltså. Vill verkligen bli av med det så grova underpriser är inte hela världen. 
Det handlar alltså om 60 st belysningar av olika sorter. Det finns ungefär 6 stycken utav de mindre och resterande har mellan 1-4 st av varje sort. 

Tacksam för vägledning!

Simon

3
1
ssntn001:
Efter många om och men så insåg jag att jag la tråden i helt fel kategori. Vet inte om jag kan ändra det men om nån admin ser detta så får denne gärna flytta mig till rätt kategori.
Ber om ursäkt!

Simon

250
245
Formula76:
Du kan ju rätt så lätt kolla upp nypriset i butik via google.
Problemet är kanske i att få det sålt?
Det är ju som bekant ett aber att skicka lysrör på posten.
Att sälja på mässa hade kanske varit ett alternativ?

3
1
ssntn001:
Formula76 skrev:
Du kan ju rätt så lätt kolla upp nypriset i butik via google.
Problemet är kanske i att få det sålt?
Det är ju som bekant ett aber att skicka lysrör på posten.
Att sälja på mässa hade kanske varit ett alternativ?

Mässa är inte alls en dum idé! Får hoppas det kommer upp några nu när Coronan lugnar sig. Uppskattar svaret! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild