Är alla gargoyle huvudet ser ut såhär?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

124
17
Vincentc:

274
210
AndreasB:
Va?

124
17
Vincentc:
AndreasB skrev:
Va?

118
50
Berd:
Hej! Är inte så bekant med gargoyle men många ödlearter har sina fettreserver på huvudet, t.ex. skäggagamer. Dessa är som "mjuka kuddar" som ligger på vardera sida av huvudet strax bakom ögonen. Att huvudet dock ser ut att vara ihopsjunket som på bilden kan vara ett tecken på att invidiven är i brist på dessa fettreserver och därför behöver matas mer. Äter din ödla normalt?
Jag tycker att formen på resten av kroppen ser helt okej ut och jag har svårt att tro att ödlan är undernärd. Efter att ha googlat och kollat på bilder av gargoylegeckos så ser de flesta ut att ha denna formen på huvudet, istället för att ha runda och släta huvuden.

124
17
Vincentc:
Berd skrev:
Hej! Är inte så bekant med gargoyle men många ödlearter har sina fettreserver på huvudet, t.ex. skäggagamer. Dessa är som "mjuka kuddar" som ligger på vardera sida av huvudet strax bakom ögonen. Att huvudet dock ser ut att vara ihopsjunket som på bilden kan vara ett tecken på att invidiven är i brist på dessa fettreserver och därför behöver matas mer. Äter din ödla normalt?
Jag tycker att formen på resten av kroppen ser helt okej ut och jag har svårt att tro att ödlan är undernärd. Efter att ha googlat och kollat på bilder av gargoylegeckos så ser de flesta ut att ha denna formen på huvudet, istället för att ha runda och släta huvuden.

jag köpte för 1 månad sedan väger 22 till 26,  säljare säger att det är från djur polisen

124
17
Vincentc:
Berd skrev:

den äter utmärkt att  bite mot tång hela tiden,  men den andra som köpte tillsammans äter väldigt få . (det var den andra gargoyle)

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Ja det är normalt, dom ser ut så :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild