Termostat, 'reptile branded' och 'icke reptile branded'

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

35
4
Anna123swe:
Hej!
Har en orm och har märkt att glaset i terrariets botten är värmare än vad jag önskar.
  Tänkte då handla en termostat, men undrar om det är någon skillnad mellan reptil märkta (reptile branded) och icke reptil märkta varor.
  Är det att de reptil märkta termosterna är mer nogranna med tempreturen???
Undrar detta för att reptilmärkta varor (som termostater i detta fallet) är mycket dyrare än icke märkta varor. Så om de fungerar likadant, så kan man spara pengar.

Tackar på förhand för era svar!

5384
4125
Tropfrog:
Det finns alla typer och nogrannheter på termostater både för reptiler och andra applikationer. Börja med att identifiera ditt behov, Sen kan du jämföra olika modeller.

En gång i tiden hade biltema en termostat för vätskor som gick att ställa in med 0,1 graders nogrannhet i spannet 75-80 grader. Jag förstod inte riktigt användningsområdet och beskrivningen var luddig. Det gick upp för mig några år senare att denna produkt var alldeles perfekt för användningsområdet hemmbränning och typ inget annat. Var säkert en storsäljare :)

Jag använder termostat för växthus i växthus. Reflekterade på priset jämtemot terrarieprylar och tänker att den skulle kunna funka bra till det. Enkel av på funktion med hela grader i skalan och 1 grad hysteres. Tror de kostade 700 kr.

Mvh
Magnus 

35
4
Anna123swe:
Tropfrog skrev:
Det finns alla typer och nogrannheter på termostater både för reptiler och andra applikationer. Börja med att identifiera ditt behov, Sen kan du jämföra olika modeller.

En gång i tiden hade biltema en termostat för vätskor som gick att ställa in med 0,1 graders nogrannhet i spannet 75-80 grader. Jag förstod inte riktigt användningsområdet och beskrivningen var luddig. Det gick upp för mig några år senare att denna produkt var alldeles perfekt för användningsområdet hemmbränning och typ inget annat. Var säkert en storsäljare :)

Jag använder termostat för växthus i växthus. Reflekterade på priset jämtemot terrarieprylar och tänker att den skulle kunna funka bra till det. Enkel av på funktion med hela grader i skalan och 1 grad hysteres. Tror de kostade 700 kr.

Mvh
Magnus 

Hej Magnus! Tack så jättemycket för ditt svar. Super trevligt av dig att ta din tid till att läsa och svara. Ännu en gång, tusen tack för hjälpen och då ska jag söka vidare, på jakten efter den passande termostaten!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild