Vitmöggel i fuktlåda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

210
109
Norrby89:
Har för npgra dagar sen fixat nya fuktlådor till våra majsormar men såg idag att en av dom har väldigt mycket vitmöggel (ser ut nästan som spindelnät) och min fundering är hur man blir av med detta eller får se det inte kommer tillbaka?
Kan det varit så enkelt att det varit för fuktigt och jag behövde krama ur mossan mer? (köpte torkad mossa som jag blötte ner, krama ur litegrann bara sen ner i lådan.
Har ganska stort hål i sidan på lådan samt en del hål på ovamsidan. Konstiga är att en låda inne hos mindre majsorm (som spenderat några dagar i fuktlådan) är det väldigt mycket i medans den som är med två större så är det knappt något alls i om äns något.

210
109
Norrby89:

Bild på hur det ser ut i lådan, är väll 4 dagar sen vi satt in den.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Jag skulle rört om i mossan och i framtiden fuktat mindre :) Jag har ibland fått mögel i mina lådor när det varit för blött. 

210
109
Norrby89:
Jonas_ skrev:
Jag skulle rört om i mossan och i framtiden fuktat mindre :) Jag har ibland fått mögel i mina lådor när det varit för blött. 

okej va lite det jag anade, så krama ur mer av vattnet =) men frågan är då om mossan i båda lådorna bara är att slänga ? andra är inte ens i närheten av lika illa men man ser att det börjar bli lite smått.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Norrby89 skrev:

okej va lite det jag anade, så krama ur mer av vattnet =) men frågan är då om mossan i båda lådorna bara är att slänga ? andra är inte ens i närheten av lika illa men man ser att det börjar bli lite smått.

Jag skulle inte slängt den direkt, prova röra om och krama ur lite fukt :) sen avvakta några dagar och kolla så det inte blir värre. 

210
109
Norrby89:
Jonas_ skrev:

Jag skulle inte slängt den direkt, prova röra om och krama ur lite fukt :) sen avvakta några dagar och kolla så det inte blir värre. 

Ja jag lufte på allt nyss och va mycket värre undertill, men får åka in till lokala stället å köpa nytt paket, va bara 60kr så inget att bråka om direkt =p
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild