Söker en G. pulchra! (och fråga angående substrat)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
mjaumjau:

Hej! Tänkte införskaffa min första spindel och har bestämt mig för att skaffa en Grammostola pulchra. Undrar om det går att få tag på här i Sverige. Vill helst ha en sling men kan kan tänka mig en juvenile också.

Vad jag förstått så gillar de att gräva och bör därför ha lämpligt substrat för att kunna ägna sig åt detta. MEN: vilket substrat bör jag ha då? Länk el. dyl. till något som fungerar är mycket uppskattat. Gärna det ni har till er egna pulchra som ni vet fungerar.

Många tack på förhand! :^)

148
116
Ella:

Hej! Vad kul :D De är så himla underbara. Har dock aldrig sett min hona gräva vilket är lite tråkigt.

Enkelt substrat är gödselfri torv blandat med lite sand så att substratet får struktur och därav blir enklare att gräva i för spindeln. Går ju att blanda i lite olika saker, jag har krossade eklöv, lite cocohusk(Inte den med trådar och bitar), mossa osv :)! 

www.plantagen.se/solmull-naturtorv-50-l-517684.html?gclid=CjwKCAjwhYOFBhBkEiwASF3KGVjbfmBNX99Gngk8QWxbaa7_RoQK8RnuSRaiZlVxHRiwSTIwlGTO2hoCQ9YQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

gronvaxtriket.se/product/sphagnum-mossa/ ( Finns att få tag på billigare, men länk bara för att visa) 

Sen sand brukar jag köpa i djuraffär, går som hamstersand alltså inte den fina som används till chinchillor. 

2
0
mjaumjau:
Ella skrev:
Hej! Vad kul :D De är så himla underbara. Har dock aldrig sett min hona gräva vilket är lite tråkigt.

Enkelt substrat är gödselfri torv blandat med lite sand så att substratet får struktur och därav blir enklare att gräva i för spindeln. Går ju att blanda i lite olika saker, jag har krossade eklöv, lite cocohusk(Inte den med trådar och bitar), mossa osv :)! 

www.plantagen.se/solmull-naturtorv-50-l-517684.html?gclid=CjwKCAjwhYOFBhBkEiwASF3KGVjbfmBNX99Gngk8QWxbaa7_RoQK8RnuSRaiZlVxHRiwSTIwlGTO2hoCQ9YQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

gronvaxtriket.se/product/sphagnum-mossa/ ( Finns att få tag på billigare, men länk bara för att visa) 

Sen sand brukar jag köpa i djuraffär, går som hamstersand alltså inte den fina som används till chinchillor. 

Tack tack tack!!! :^D

274
210
AndreasB:
För att göra det enkelt räcker det med med naturell torv eller coco fibre (coco coir,  humus brick, plantation soil) samma sak med olika namn.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild