kokosmull som underlag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
3
Blixt92:
Hej,

Jag tar tillfälligt hand om en trynsnok och måste göra rent till honom snart. Hans ägare har kört bark och sen kokosmull så han kan gräva runt men vart hittar man kokosmull eller heter det något annat? :)
Jag vill helst köra på det han är van vid men kan smått testa annat om kokosmull inte är bra. 

5384
4125
Tropfrog:
Exoterra plantation soil är nog samma som kokosmull.

Ikeas pressade briketter också, men de har periodvis gödslat den så kolla innan du köper att den är ogödslad.

Mvh
Magnus 

44
36
Masala:
Var bor du? Det kan finnas välsorterade djuraffärer som säljer kokossubstrat för djur. Finns annars att beställa på nätet. Inget dyrt underlag och enkelt att använda, jag har det till min regnbågsboa.

Finns på Biltema också, som planteringsjord. Säkert på Plantagen och Blomsterlandet också, eller andra blomaffärer. Kolla då bara - precis som Magnus skrev om IKEA-briketterna - noga att det inte är gödslat! 

Mina trynsnokar har "Aspen snakebedding, vilket de verkar gilla.

Du tänker dock helt rätt som vill köra på det passeormen är van vid. De verkar inte superförtjusta i förändringar heller, de där trynsnokarna.

18
3
Blixt92:
Tropfrog skrev:
Exoterra plantation soil är nog samma som kokosmull.

Ikeas pressade briketter också, men de har periodvis gödslat den så kolla innan du köper att den är ogödslad.

Mvh
Magnus 

Ska kika på det. Tack :)

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Plantagen har SolMull i 50L säckar, det är den utan tillsatser som ska användas om du köper solmull. 

Jag har den i mina terrarier och jag tycker den fungerar utmärkt. Det blir billigare i längden jämfört med kokosmullen. 

18
3
Blixt92:
Masala skrev:
Var bor du? Det kan finnas välsorterade djuraffärer som säljer kokossubstrat för djur. Finns annars att beställa på nätet. Inget dyrt underlag och enkelt att använda, jag har det till min regnbågsboa.

Finns på Biltema också, som planteringsjord. Säkert på Plantagen och Blomsterlandet också, eller andra blomaffärer. Kolla då bara - precis som Magnus skrev om IKEA-briketterna - noga att det inte är gödslat! 

Mina trynsnokar har "Aspen snakebedding, vilket de verkar gilla.

Du tänker dock helt rätt som vill köra på det passeormen är van vid. De verkar inte superförtjusta i förändringar heller, de där trynsnokarna.

Jag bor i Stockholm så ska väl ha möjligheter men tänkte om det kallas nåt annat än kokosmull. Ska hålla koll så det är ogödslat. 
Dom har lite attityd dom små rackarna, den ja passar är fortfarande väldigt ung.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Blixt92 skrev:

Jag bor i Stockholm så ska väl ha möjligheter men tänkte om det kallas nåt annat än kokosmull. Ska hålla koll så det är ogödslat. 
Dom har lite attityd dom små rackarna, den ja passar är fortfarande väldigt ung.

trynsnokar är härliga, jag gillar deras lite kaxiga attityd, fick hem ett par för inte så länge sen. 

18
3
Blixt92:
ZDC skrev:

trynsnokar är härliga, jag gillar deras lite kaxiga attityd, fick hem ett par för inte så länge sen. 

Jag föredrag lugnare ormar haha har en egen majsorm samt tar hand om kungspyton också och dom är väldigt lugna.

5384
4125
Tropfrog:
Kokosmull, plantation soil, odla kokosfiber, humusblock, Coco coir. Ja det finns massor av olika namn på samma produkt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild