Det var riktigt tråkigt att höra att ni har haft sån otur :(
Majsormar är inte svåra ormar att börja med alls. Dom är rätt så roliga, aktiva och vänliga.
Om ni väljer att skaffa en ny orm så vore mitt tips att ta bort och skrubba ordentlig allt i terrariet och börja om med nytt botten substrakt. Sedan att eventuellt köpa en lite äldre orm som äter regelbundet.
Lite svårt att avgöra om man inte är en veterinär vad som har orsakat det som har hänt. Men att en orm spyr upp maten är inte normalt och om den gör det så kan det bero på lite olika grejer.
Stress kan vara en av orsakerna. Unga ormar speciellt kan vara lite mer lätt stressiga än äldre. Det kan vara att den hanteras för mycket efter maten, inte har nog med inredning i terrariet att gömma sig i eller om terrariet står på ett ställe där det är höglutt.
Sjukdom kan såklart orsaka död. Nu är jag inte någon expert. Men det kanske kan vara så att den första ormen blev sjuk och eftersom ni behöll barken från den första så kanske även den andra smittades av något. Nu vet jag inte om ni har haft samma bark eller bytte ut mot ny. Bark i sig är helt ok att ha i terrariet.
Maten kan ha varit dåligt om ni matade båda från samma påse. Altså att något var fel på mössen/råttorna.
En annan orsak kan vara att ormarna helt enkelt vart för små. Vissa ungar i kullen kan vara svagare än andra och inte är menade att klara sig. Jag själv har haft en sån erfarenhet där jag köpte en jätte ung orm från en affär. Hon kom aldrig igång med maten och sedan så dog hon. Darför så rekommenderar jag att köpa en orm som är lite äldre och som äter, bajsar och ömsar regelbundet.
Det är vad jag kan komma på, förhoppningsvis så svarar en annan person som har mycket av erfarenheter av majsormar och kanske kan hjälpa lite mer.