Olustig beteende kp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
JPettersson:
Hej tänkte om en olustig sak som hände precis.
Tog ut min kungspyton för han höll på med att slingra sig upp mot glaset hela tiden som om att han verkligen ville ut. Så öppna plocka ut han la han runt nacken som Jag gjort alla andra gånger och han brukar va nöjd så bara ligga kika.
Men nu började först slingra sig över och hängde på ena axeln och ja bara fick sån olustig känsla av de svårt å förklara men obekvämt kan ärligt erkänna att de kan vart en liten uns av rädsla men jag vet absolut inte varför. Men sen börja han backa ner och slingra sig runt överarmen med bakdelen och sen fram runt min hals och började göra som när han äter och masserar ner maten obehagligt men ville ändå se vad han höll på med men de sluta med att jag fick tvinga loss han.

Blev nästan löjligt väldetaljerat men tänkte jag kan dela med mig av denna olustiga händelse.
Har någon vart med om något liknande nån gång eller vet vad det kan bero på. 

Ska testa mata han imorgon och se om han lugnar sig återkommer med svar.

4
17
M80:
Har ormen haft normal avföring eft förra utfodringen. Förstoppning eller matsmältningsproblem kan ge typ ett stressat beteende likt "hungrig" rör mycket på sig för att få musklerna att hjälpa matsmältningen. Det är ett tag sedan vi hade kp men minns att vi badade den i fingerljummet vatten 35-37° och då lättade det så att säga. Ett tips värt att prova, Möjligen hungrig.Men det kan vara annat oxå.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild