Regnskogsbygge åt Phyllomedusa bicolor!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

187
33
AntonMurseli:

Hej! Jag tänkte dela med mig ett antal bilder på min process mot mitt regnskogsterrarie. Terrariet var till en allra första början menar till 4st fullvuxna mjölkgrodor. Detta ändrades dock snabbt på, då jag för första gången var tillåten att köpa en orm av mina föräldrar.

Så terrariet då skulle efterlikna ett habitat med buskar och grenar för att spegla kungpytonens naturliga miljö. Detta gjorde jag med hjälp av olika benjaminfikusar.

Efter att ha haft ormen i nästan ett år, så insåg jag att detta djuret inte alls var rätt för mig. Jag hade inte ett så stort intresse för den arten. Mitt intresse har alltid varit inom amfibier men jag ville testa något nytt.

Förut har jag även tvekat en hel del på att köpa amfibier, då min kunskap inte var särskilt hög inom de. Nu har jag BETYDLIGT mer kunskap om de, då jag har läst en hel del vetenskapliga artiklar kring olika släkten och familjer inom groddjuren. Mitt mål som äldre är att bli en Herpetolog, men det verkar vara brist på utbildningar i Sverige. 

Efter at jag har sålt ormen så beslöt jag mig för att leta reda på en utav mina favorit arter. Nämligen Phyllomedusa bicolor. Innan Phyllomedusan har jag även haft en hel del groddjur, fast inga trädlevande. Om man är nyfiken på vilka slags groddjur jag har haft så kan man kolla min profil här på TD. 

Phyllomedua bicolor är en väldigt svår art att få tag på här i Sverige. En dag så bara dök det upp en annons i Helsingborg och jag kände mig bara tvingad till at köpa den. Så jag började bygga ett regnskogsterrarie anpassat till just den arten. Phyllomedusor är även rätt svår inom skötsel då de vill ha en stor temperaturs variation i terrariet. Den varma delen kan vara att litet problem för växterna! Terrariet är förresten 120x60x90

Här nedan kommer jag att lägga upp bilder på min process!

187
33
AntonMurseli:

187
33
AntonMurseli:

187
33
AntonMurseli:

187
33
AntonMurseli:
Så såg det ut innan när jag hade min kungspyton

187
33
AntonMurseli:
Bygget är inte riktigt klart än, ska kanske in med någon liten växt och ändra lite grann på vissa lianer
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild