Min skäggagam har slipat ner sina klor för att hon grävt så mycket! hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
4
Mogwai:

Hon har inte slutat gräva efter att hon lagt sin clutch med ofertiliserade ägg. Fick 14 totalt och det är första gången hon lägger men hon slutat inte gräva! Hennes klor har filats ner jätte mycket och jag vet inte vad jag ska göra, om det ens är något jag ska göra för att få henne att sluta.
Än så länge så är det inga öppna sår eller att hon blöder men hon har slitit ner dem tillräckligt för att vara nere på närvområdet och inte bara nageln ifråga.

Vad ska jag göra??!

25
20
Dilless:
Vad har du för substrat? Är terrariet byggt av glas? 

12
4
Mogwai:
Dilless skrev:
Vad har du för substrat? Är terrariet byggt av glas? 

Jag har en jordmix som substrad och terrariet är byggt av playwood

25
20
Dilless:
Misstänkte att det var i plywood. Plywood blir som sandpapper för klorna när den gräver mot det. Sätt in en bottenskiva av formplywood med slät yta så kan den inte slipa ner klorna så mycket. Detta har hänt mig förr, om du inte ändrar på det kommer den till slut tappa sina klor, men om du ändrar det nu så kommer dom växa ut fint. 

25
20
Dilless:
Glas/ plexiglas eller liknande med fin slät yta funkarsåklart också. 

12
4
Mogwai:

Dilless skrev:
Misstänkte att det var i plywood. Plywood blir som sandpapper för klorna när den gräver mot det. Sätt in en bottenskiva av formplywood med slät yta så kan den inte slipa ner klorna så mycket. Detta har hänt mig förr, om du inte ändrar på det kommer den till slut tappa sina klor, men om du ändrar det nu så kommer dom växa ut fint. 

okej, får lägga in det och hoppas att det inte slipar ner mer på hennes klor då, tack för tipset 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild