Säkert med begagnade tillbehör?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
13
CeKa:

Nu har "tant" bestämt sig. Blir en Skäggagam som blir husets nya familjemedlem =)

Funderar på hur säkert det är att köpa begagnade tillbehör som matskålar, trädgrenar, bakgrundsmodul etc. Terrarier av glas kan man ju desinficera - men hur ska man tänka med tillbehör/inredning?

21
9
Frigg:
CeKa skrev:
Nu har "tant" bestämt sig. Blir en Skäggagam som blir husets nya familjemedlem =)

Funderar på hur säkert det är att köpa begagnade tillbehör som matskålar, trädgrenar, bakgrundsmodul etc. Terrarier av glas kan man ju desinficera - men hur ska man tänka med tillbehör/inredning?

Kul med en skäggagam :) 

När jag har köpt begagnat eller hämtat ute har jag lagt grejerna i frysen någon timma. 
Vet dock inte om detta är 100% säkert att göra. Men har funkat för mig

42
13
CeKa:
Lät ju smidigt! 

1253
476
leedragon:
CeKa skrev:

desinficera allt som inte rostar eller förstörs, med väteperioxid. sen skölja ordentligt-
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild