UVB Trynsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
sipsen:
Hej, tänkte bara kolla med er där ute om ni använder UVB till era trynsnokar? och i så fall vilken variant ni använder. Har en Albino och funderade på hur det skulle gå med UVB?

44
36
Masala:
Hej!

Jag har lysrör med 6 % UVB till mina trynsnokar, dock inte till albinon. Inte till majsormen heller, också albino. 

Har läst mig nästan galen om UVB och albinoormar och blir inte klok på ifall det är skadligt eller inte för dem, så jag vågar inte.

Kanske någon som vet bättre har bättre svar. 

3
1
sipsen:
Masala skrev:
Hej!

Jag har lysrör med 6 % UVB till mina trynsnokar, dock inte till albinon. Inte till majsormen heller, också albino. 

Har läst mig nästan galen om UVB och albinoormar och blir inte klok på ifall det är skadligt eller inte för dem, så jag vågar inte.

Kanske någon som vet bättre har bättre svar. 

Jag funderade på om man kanske kunde ha 2.4 % UVB under en begränsad tid under dagen så dom får I sig lite. Men tack för svaret. Får se om det är någon annan som kanske vet ????

44
36
Masala:
sipsen skrev:

Jag funderade på om man kanske kunde ha 2.4 % UVB under en begränsad tid under dagen så dom får I sig lite. Men tack för svaret. Får se om det är någon annan som kanske vet ????

En del kör ju som för sina andra, andra helt utan.

2,4 % under en del av dagen låter ju som en bra mellanväg att gå. Jag kanske anammar den själv.

Också nyfiken på vad andra med mer erfarenhet av albinos och UVB kan ha för input. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild