Majsorm, morph

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
4
Skyler:
Har nyligen blivit med majsorm, en omplacering. Bilden är tagen i lite rödaktigt sken så hon är inte riiiktigt så röd som på bilden. Men nästan. Någon som vill leka "gissa morph"? Vår första orm, så har inte jättekoll på färger. Tack på förhand / Sky

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Jag tycker det ser ut som en helt vanlig normalfärgad majssnok :) i naturen är dom också rödaktiga..

3
4
Skyler:
Jävligt okomplicerat med andra ord. Tack för svar!

44
36
Masala:
Majsormar är riktigt trevliga ormar, i mitt tycke. Grattis till ditt nyförvärv, oavsett morph är hon en fining. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Frågar ni mig är moder naturs naturliga färger och mönster dom absolut snyggaste ormarna! 

Finns såklart enstaka morfer som ser riktigt bra ut, men inget kan mäta sig med viltfärgade individer :) då pratar jag ormar generellt och inte bara majssnokar. 

Min första orm år 1993 var just en majssnok... det blev flera rätt snabbt :) sen dess har jag inte varit utan orm en dag! 

3
4
Skyler:
Masala skrev:
Majsormar är riktigt trevliga ormar, i mitt tycke. Grattis till ditt nyförvärv, oavsett morph är hon en fining. 

Tack snälla, det känns så fint, vi som längtat i flera år och nu behövde denna tös ett hem akut. Två flugor i en smäll!

44
36
Masala:
Skyler skrev:

Tack snälla, det känns så fint, vi som längtat i flera år och nu behövde denna tös ett hem akut. Två flugor i en smäll!

Perfekt, ju! Jag hoppas ni kommer bli nöjda. Jag ska erkänna att jag tycker min majsorm är den "roligaste" av mina ormar. Han är pigg, nyfiken, orädd, intresserad av det som händer.

Idag fick han lite nytt i terrariet - ett älghorn (fick en hel hög av kollegans pappa som är skogsägare och samlar på sig när han är ute) - och han var direkt framme och undersökte, klättrade och luktade på det. Kul kille, helt enkelt. Trynsnokarna blev mest misstänksamma och regnbågsboan sover på dagen, så hon har inte noterat sin nya inredningsdetalj ännu. Majsorm = ormarnas party people. ;-) 

Håller också med Jonas om att Moder Natur är oslagbar som formgivare och designer, jag har också ett gott öga till de viltfärgade varienterna av de flesta arter. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild